Legkésőbb 2017-ben zárt pilótafülkét szeretnének a Forma-1-ben a száguldó cirkusz versenyzői.
Legkésőbb 2017-ben zárt pilótafülkét szeretnének a Forma-1-ben a száguldó cirkusz versenyzői.
Jules Bianchi tragikus 2014-es balesete után ismét elkezdtek foglalkozni a zárt pilótafülkék ötletével, Justin Wilson tavalyi, IndyCarban elszenvedett tragédiája után pedig egyre sürgetőbbé vált a kérdés.
A Forma-1-es versenyzők érdekeit védő GPDA nevű szervezet arra szólított fel, legkésőbb 2017-ben vezessék be a zárt pilótafülkéket a száguldó cirkuszban.
„Nyilvánvalóan strukturális változtatásokra van szükség a kasztnit illetően, de az egyéves átfutási idő mellett nem találok egyetlen olyan technikai szakembert sem, aki az efféle biztonsági intézkedések ellen szólna, főleg a nyíltkerekes versenyzésben nemrég látott hatalmas balesetek után, melyekben a versenyzők feje sérült meg” – mondta Alexander Wurz, a GPDA elnöke.
„Szóval minden versenyző, és én magam is reméljük, hogy az extra fejvédő bevezetése csupán formalitás.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány éve már komoly kutatásokat végez a zárt pilótafülkék megvalósításához.
„Az FIA által végzett kutatások rettentő alaposak voltak, világosan körvonalazódott belőlük az egyik megoldás” – mondja Wurz.
„A versenyzők most úgy vélik, legkésőbb 2017-ig meg kell valósítani az extra védelmet.”
A BBC értesülései szerint a Forma-1 technikai vezetői pénteken vitatják majd meg a zárt pilótafülke bevezetését.