Noha a finn egyelőre jobban áll a ponttáblázaton, mint a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari Forma-1-es csapata egyelőre nem gondolkodik azon, hogy minden erejével a „Jégembert” támogatja a bajnoki címért folyó küzdelemben.
Noha a finn egyelőre jobban áll a ponttáblázaton, mint a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari Forma-1-es csapata egyelőre nem gondolkodik azon, hogy minden erejével a „Jégembert” támogatja a bajnoki címért folyó küzdelemben.
Räikkönen a győztes Max Verstappen mögött másodikként ért célba a vasárnapi Spanyol Nagydíjon, ezzel az eredménnyel pedig feljött a tabella második helyére – 13 egységgel megelőzve csapattársát, Sebastian Vettelt.
Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke azonban elárulta, még korai arról beszélni, hogy Räikkönen bajnoki esélyeire helyezik a fő hangsúlyt.
„Ez még semmin sem változtat. Nem szabad másra gondolnunk, csak az autó fejlesztésére” – mondta a szakember.
Räikkönen egyre javuló formájának természetesen nagyon örülnek a Ferrarinál is, és ha a finn így folytatja a szezon további részében, jó eséllyel megújítják idén lejáró szerződését – főleg úgy, hogy Max Verstappen kikerült a versenyzői piacról azáltal, hogy a Red Bull Racinghez igazolt.
Amikor Arrivabenét a holland tehetségről kérdezték, így felelt: „Van két nagyon erős versenyzőnk. A Red Bull épp most kezdett bele egy új kapcsolatba Verstappennel, és kétlem, hogy úgy szerződött át a Toro Rossótól, hogy nincs egy bepáncélozott szerződése.”
„Nekünk pedig megvannak a magunk versenyzői. Még 16 futam hátravan, úgyhogy még korai erről beszélni.”
A Ferrari a héten tartandó kétnapos barcelonai teszten arra fókuszál, hogy jobban megértse a Pirelli abroncsait, hogy a soron következő versenyhétvégéken ne legyenek olyan problémáik, mint a spanyolországi időmérőn. A Ferrari csapatfőnöke azonban biztos benne, Monte-Carlóban nem lesznek hasonló gondjaik jövő hétvégén.
„Monacónak nem sok köze van Barcelonához – teljesen más történet” – mondta Arrivabene.
„Nem a kanyarokkal vannak problémáink, hanem a pálya vonalvezetésének, az aszfalt minőségének, illetve a gumiknak a kombinációjával.”