Csupán Sebastian Vettel kapja meg a Ferrari továbbfejlesztett turbóját a hétvégi Kanadai Nagydíjon.
Csupán Sebastian Vettel kapja meg a Ferrari továbbfejlesztett turbóját a hétvégi Kanadai Nagydíjon.
Ahogyan arról korábban is beszámoltunk, a patinás olasz istálló az elmúlt időszakban keményen dolgozott a turbóval kapcsolatos problémák megoldásán – az egységgel ugyanis az évad elején komoly gondok voltak, melyek miatt a versenyzők nem tudták a maximumot kihozni a V6-os erőforrásokból.
Hétvégén, Montrealban azonban Sebastian Vettel autójában a Ferrari kipróbálja a továbbfejlesztett turbóegységet. Az olaszok azt várják, jelentős erőtöbbletet jelent majd az újítás – mely egyébként 3 fejlesztési zsetonba került.
A Ferrari még az Orosz Nagydíj előtt szintén elhasznált 3 zsetont új specifikációjú motorjához. A mostani fejlesztéseknek hála Vettel hatékonyabban tudja majd felhasználni az MGU-H által visszanyert energiát.
„A hibrid rendszer nagyon fontos Kanadában, hiszen az egyenesekben szükség van minden erőre, és meg kell bizonyosodni arról, hogy a pálya egyéb részein megfelelően visszanyerjük az energiát, hogy aztán azt a lehető leghatékonyabban kihasználjuk a hajtűből kigyorsítva, illetve a célegyenesben” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari motorrészlegének vezetője.
Nemcsak a turbón javít a Ferrari, hanem üzemanyagpartnere, a Shell is újításokkal készül Montrealra.
Sőt, az SF16-H kódjelű versenygépekre felkerül majd egy módosított hátsó felfüggesztés is a Kanadai Nagydíjon. A csapat célja, hogy megoldja azokat a mechanikus tapadással kapcsolatos problémákat, melyek az elmúlt időszakban hátráltatták versenyzőit – főleg az időmérőkön.