További teszteket végzett a Forma-1-es autók hátsó szárnyain a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azok után, hogy olyan hírek kezdtek el terjedni, melyek szerint néhány csapat trükköket alkalmaz versenyautói ezen területein.
További teszteket végzett a Forma-1-es autók hátsó szárnyain a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azok után, hogy olyan hírek kezdtek el terjedni, melyek szerint néhány csapat trükköket alkalmaz versenyautói ezen területein.
A technikai szabályzat 3.15-ös cikkelye kimondja, a versenyautók minden olyan elemének, mely hatással van az aerodinamikai viselkedésre, merevnek kell lennie, Kanadában azonban felmerült, hogy a Ferrari hátsó, illetve a Red Bull első szárnya nagy tempó mellett hajlik.
Az FIA azonban kijelentette, a két istálló teljes mértékben megfelel a szabályoknak. A sportot irányító testület megvizsgálta az 5 élcsapat hátsó szárnyat – 50 százalékkal megnövelve a terheléses teszteket –, és mindent rendben talált.
„Az autónk minden teszten átment, nagy részletességgel átnéztek mindent, és nem voltak problémák” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.