A Force India vezetése felszólította a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy gondolja át a rádió-kommunikáció tiltásáról szóló szabályokat, miután nem tudta figyelmeztetni Sergio Perezt az Osztrák Nagydíj utolsó köreiben, hogy komoly gond van a fékeivel.
A Force India vezetése felszólította a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA), hogy gondolja át a rádió-kommunikáció tiltásáról szóló szabályokat, miután nem tudta figyelmeztetni Sergio Perezt az Osztrák Nagydíj utolsó köreiben, hogy komoly gond van a fékeivel.
A kinevezett csapatfőnök, Bob Fernley elmondta, hogy a versenyirányítás informálta, hogy nem adhat információt Pereznek és csapattársának, Nico Hülkenbergnek a fékeik állapotáról, jóllehet probléma volt azokkal a versenyen.
Perez az utolsó előtti körökben adta fel a küzdelmet, hat körrel azután, hogy Hülkenberg féke szintén elfogyott és kiállni kényszerült.
„Meg kell vizsgálnunk a rádió-kommunikációra vonatkozó szabályokat, ugyanis nem tudtuk informálni versenyzőinket a fékek kritikus állapotáról” – mondta a szakember.
„Aggodalomra ad okot. Egy kicsit butaságnak tűnik a halot feltenni az autóra, miközben nem szólhatunk a versenyzőinknek, hogy a fékek a határon vannak és bármelyik pillanatban elfogyhatnak.”
„Azt gondolom, hogy egy kicsit messzire mentünk, hiszen a versenyzőket informálni kell, ha veszélyben vannak, és kontrollálnunk kell a helyzeteket.”
Nico Rosberg is fékhibával küszködött az Osztrák Nagydíj utolsó körében, mikor összeütközött csapattársával, Lewis Hamiltonnal és a Mercedes sem tudta figyelmeztetni versenyzőjét.
„Az FIA nincs könnyű helyzetben, hiszen hol van a határ? Mit engedhet meg és mit nem?” – mondta a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff.
„A csapatok könnyen ki is játszhatnák a szabályokat, hiszen a biztonság címszóval különböző információkat adhatnának a versenyzőknek. Azonban az én véleményem is az, hogy egy kicsit messzire mentünk ebben a témában és túl sok a megszorítás.”
Megbízható források szerint az FIA fontolgatja, hogy enyhít a rádiózási szabályokon a jövőben.