Igencsak meglepődött a Ferrari szuzukai taktikáján a Red Bull Forma-1-es csapata – árulta el Christian Horner, az energiaital-gyárosok csapatfőnöke.
Igencsak meglepődött a Ferrari szuzukai taktikáján a Red Bull Forma-1-es csapata – árulta el Christian Horner, az energiaital-gyárosok csapatfőnöke.
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen a második helyen haladt a Japán Nagydíjon, amikor az 53 körös verseny 28. körében kihívták második kerékcseréjére, és az utolsó etapra megkapta a Pirelli kemény keverékű abroncsait.
Az őt üldöző Sebastian Vettel 6 körrel tovább kint maradt, végül a Ferrari őt is a bokszba hívta – autója pedig a lágy keverékű gumikat szerelték fel.
A német viszont pozíciót veszített a késői kiállás miatt Lewis Hamiltonnal szemben, és bár gyorsabb abroncsokon volt a pályán, végül nem tudta megelőzni az angolt, így be kellett érnie a negyedik hellyel.
„Mi is játszadoztunk a gondolattal, hogy a lágy gumikat tesszük fel Max autójára, hiszen ha elévágással próbálkoznak velünk szemben, ki kell próbálni valami mást – szóval tovább kint maradtunk” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„A gumik egy ponton már olyannyira elfogytak, hogy nem hittük, hogy a verseny végéig el tudunk menni a lágyakkal. És ekkor merült fel a kérdés, hogy feltegyük-e újra a kemény gumikat.”
„Ami viszont igazán meglepett bennünket, az az volt, hogy Sebastian a lágy gumikat kapta, amikor viszonylag erős helyzetben volt Max mögött 19 körrel a leintés előtt. Ez egy kicsit meglepett minket.”
Vettel a futam után elmagyarázta, agresszív stratégiát választottak, mert azt remélték, a futam utolsó harmadában támadni tudnak majd.
„Próbáltunk tovább kint maradni, és valami mással próbálkozni, hogy a verseny végére jó helyzetben legyünk” – mondta a német. „De sajnos a lágy gumik nem tartottak ki kellő ideig.”
„Ráadásul pozíciót veszítettünk Lewisszal szemben is. De ha megnézzük a különbségeket a verseny végén, kétlem, hogy bármit is tehettem volna, hogy feltartsam őt, mert túlságosan le voltam maradva a dobogóról.”