A lehető legkomolyabb figyelmeztetést kapta Paddy Lowe-től a vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjon Lewis Hamilton, a brit mégis ellenszegült a Mercedes utasításának – fogalmazott Toto Wolff.
A lehető legkomolyabb figyelmeztetést kapta Paddy Lowe-től a vasárnapi Abu Dhabi Nagydíjon Lewis Hamilton, a brit mégis ellenszegült a Mercedes utasításának – fogalmazott a német gyártó motorsport-igazgatója, Toto Wolff.
Hamilton a vasárnapi szezonzárón szándékosan lassabb tempót diktált a verseny nagy részében annak érdekében, hogy a riválisok utolérjék csapattársát, egyben bajnoki riválisát, Nico Rosberget – ahhoz ugyanis, hogy megvédje bajnoki címét, a győzelem mellett arra is szüksége lett volna, hogy a német a harmadiknál rosszabb pozícióban végezzen.
A verseny utolsó harmadában a Mercedes ügyvezetője, Paddy Lowe utasította arra Hamiltont, vegye fel a tempót, a brit azonban a következőt válaszolta: „Paddy, az élen állok, és elég kényelmes helyzetben vagyok.”
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója elárulta, az, hogy Paddy Lowe utasította Hamiltont a rádión keresztül, a lehető legkomolyabb beavatkozást jelenti a csapat részéről.
„Paddy instrukciója a lehető legmagasabb beavatkozás a saját szabályainkon belül. Ezeket a beavatkozási szabályokat együtt állítottuk össze már elég régen, még Melbourne-ben” – mondta a szakember.
Arra a kérdésre, hogy fontolgatta-e, hogy ő maga is szól Hamiltonnak a rádión, Wolff így felelt: „Nem, mivel nekem nincs megfelelő gombom erre.”
„És ismerem magam, nagy a kockázata annak, hogy megtenném. Párszor már szóltam volna korábban is, és talán megbántam volna utólag.”
„Önök is jól ismerik Wolfgang Ulrich esetét Ausztriából [a DTM-ben – a szerk.]. Fontos, hogy az ember ismerje magát, tisztában legyen az erősségeivel és a gyengeségeivel. És én ismerem a gyengéimet.”
Habár Wolff a szezonzáró előtt azt mondta, nem fognak beleavatkozni versenyzőik párharcába, most elmagyarázta, hogy azért utasították Hamiltont, mert attól tartottak, a Ferrari veszélybe sodorja győzelmüket.
„Két olyan pillanata volt a versenynek, amikor fennállt a veszélye, hogy elveszítjük a futamot. Az egyik [Max] Verstappen miatt volt, hiszen nem volt világos, hogy egy kerékcserés taktikán van, és jó helyzetben volt. A másik pedig [Sebastian] Vettel volt, aki 2 másodperccel gyorsabban körözött.”
„Az elsőszámú szabályunk az volt az elmúlt 3 évben – és nem számít, hogy az első vagy utolsó versenyről van-e szó –, hogy biztosítsuk a győzelmet. Persze fel lehet tenni a kérdést, hogy ez-e a megfelelő szabály a továbbiakban, de mi pontosan ezt alkalmaztuk a bokszutca falánál. Volt két veszélyes pillanat, ezért kértük Lewist arra, hogy fokozza a tempót.”