Alig degradálódnak majd a Pirelli 2017-es idényre tervezett abroncsai, így a versenyzőknek vélhetően jóval következetesebben teljesíthetnek majd a versenyek során.
Alig degradálódnak majd a Pirelli 2017-es idényre tervezett abroncsai, így a versenyzőknek vélhetően jóval következetesebben teljesíthetnek majd a versenyek során.
Miután a 2017-es évadra jelentősen megváltoznak a Forma-1 technikai szabályai, a gumigyártóra is nagy kihívás várt, a szélesebb abroncsok kifejlesztése ugyanis közel sem volt egyszerű feladat, elsősorban azért, mert nem volt lehetőség az új reguláknak megfelelően kialakított versenyautókkal tesztelni.
A Pirelli 24 napot töltött el teszteléssel 2016-ban a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull 2015-ös, ám már az új szabályoknak megfelelően némiképp átalakított versenyautóival.
Az olasz gumigyártónál azt remélik, a túlzott degradáció idén már nem okoz olyan jelentős problémát, mint az elmúlt években.
„Ezek teljesen új keverékek” – mondta Mario Isola, a Pirelli F1-es menedzsere a Motorsport.com című brit szaklapnak.
„Nagyon alacsony degradációt tapasztaltunk, de persze még csak szimulációkról van szó. Teljesen más lesz a működési tartományuk az évad második felében – azokon a pályákon, ahol gyakran igazán magas hőmérsékleteket tapasztalunk.”
A Pirellinél úgy vélik, sikerült teljesíteni a versenyzők azon kívánságát, miszerint a gumik hőmérsékletét könnyebb legyen kontroll alatt tartani.
„Azon néhány alkalommal, amikor előfordult túlmelegedés, a gumi gyorsan visszaállt az optimális értékre. A versenyzőknek kifejezett kérésük volt erre vonatkozóan. Ha ugyanis követnek egy másik autót, veszítenek a leszorítóerőből, többet csúszkálnak, és aztán a gumik túlmelegednek.”
„A célunk az volt, hogy a gumi minél gyorsabban visszatérjen a normális hőmérsékletre, ami segít majd javítani a tapadáson. A teszteken azt láttuk, hogy ezt a célt sikerült teljesíteni – de persze még meg kell erősíteni mindezt a 2017-es autókkal is. Szóval majd meglátjuk az első néhány versenyen.”
„Habár a módosított autókkal igyekeztünk szimulálni a leszorítóerő-szinteket, még nem tudjuk, milyen is lesz a 2017-es autók teljesítménye. A csapatok elküldték nekünk a szimulációs adatokat, és ezek alapján az új autók teljesítménye jobb lesz, mint az átalakított autóké. Emiatt pedig vannak még kérdőjelek.”
A barcelonai versenypályára vonatkozó szimulációk szerint egyébként a kör mintegy 70 százalékát teljesítik majd padlógázzal a versenyzők az eddigi 50 százalék helyett.