Napra pontosan 1 éve, 2016. február 19-én mutatta be a nagyközönségnek SF16-H kódjelű versenyautóját a Ferrari csapata.
Napra pontosan 1 éve, 2016. február 19-én mutatta be a nagyközönségnek SF16-H kódjelű versenyautóját a Ferrari csapata.
Az olasz istálló nagy reményeket fűzött tavalyi autójához, ám Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen végül győzelem nélkül zárta az idényt.
1 éve írtuk az F1Világon:
A maranellói gárda 2015-ben a Mercedes legfőbb kihívója volt a Forma-1-ben, Sebastian Vettel révén három futamot is nyerni tudott – ennek ellenére a német istállóval végül nem tudott versenyre kelni.
A Ferrari a 2016-os évnek viszont egyértelmű célokkal vág neki: szeretne harcba szállni a bajnoki elsőségért, a pénteken bemutatott SF16-H kódjelű modellel pedig a folyamatos fejlődést tűzik ki célul.
A vadonatúj versenyautó nemcsak festésében újult meg, már első blikkre is észrevehetők bizonyos változások, melyekkel értelemszerűen a teljesítmény növelését tűzték célul. A nyomórudas felfüggesztést, valamint a rövidebb orrkiképzést tavaly már a Ferrari riválisai is előszeretettel használták.
Az egyéni világbajnoki címet utoljára 2007-ben nyerő istálló a V6-os erőforráson is jelentős változtatásokat eszközölt.
A Scuderia 2016-ban változatlan felállással, a Sebastian Vettel – Kimi Räikkönen párossal vág neki a világbajnoki küzdelmeknek.
Az új autó várhatóan vasárnap gurul pályára először Barcelonában, ahol egy nappal az első kollektív teszt előtt filmforgatást tart a Ferrari.