A Forma-1 egész egyszerűen nem engedheti meg magának azt, hogy a jövőben visszatérjen a V8-as, vagy V10-es motorokhoz – mondta JeanTodt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
A Forma-1 egész egyszerűen nem engedheti meg magának azt, hogy a jövőben visszatérjen a V8-as, vagy V10-es motorokhoz – mondta JeanTodt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke.
A jelenleg használatban lévő V6-os hibrid erőforrásokat 2014-ben vezették be a királykategóriában, ám rengeteg kritika éri őket azóta is. Egyesek a hangjukra, míg mások arra panaszkodnak, hogy a Forma-1 elveszíti mivoltát a hibrid technológiák révén.
Jean Todt azonban meg van győződve arról, hogy ez a helyes irány, a társadalom pedig nem engedné azt, hogy visszalépjenek.
„Nem fogadná el a társadalom” – mondta a szakember az FIA AUTO című magazinjának, amikor a V8-as, vagy V10-es motorok lehetséges visszatéréséről kérdezték.
„A felelősségünk, hogy egy olyan organizációt működtessünk, amit állandóan figyel a globális társadalom. És a globális társadalom ezt nem fogadná el. Sőt, biztos vagyok abban, hogyha azt mondanánk, ’térjünk vissza a 10 évvel ezelőtti motorokhoz’, akkor sok autógyártó nem támogatná ezt a lépést. Biztos vagyok benne, hogy a négyből legalább három távozna.”
„És tudjuk azt is, hogy a stabilitás létfontosságú – először is a lehető legkomolyabb versengésre van szükség, és meg kell védenünk a befektetéseinket. Minden évben nem invesztálhatunk új technológiába, ez financiális nem fenntartható, és már most is rengeteget panaszkodunk a versenyzés költségességéről, a Forma-1 költségeiről – arról, ami egyébként szerintem is abszurd.”
Todt szerint a világ egyik legnépszerűbb sportjának példaként kell elöl járnia, és fontos, hogy előtérbe helyezzék a környezetvédelmet.
„Amikor az éghajlatváltozásról és a környezetszennyezésről szólnak a hírek, úgy érzem, hogy mi is felelősséggel tartozunk. Való igaz, hogy egy Forma-1-es verseny kevésbé szennyező, mint egy Párizs-New York repülőjárat, de példával kell elöl járnunk.”
„És mint ilyen, nem engedhetjük meg magunknak a szükségtelen légszennyezést, mert az egyszerűen rossz imázs.”
Az FIA elnöke hozzátette, biztos abban, hogy a motorsport számára a hidrogénmotorok jelentik majd a jövőt.
„Meggyőződésem, hogy a hidrogén lesz az a technológia, amit használni fogunk a jövőben. A motorsport változik – és változni is fog. Nemcsak az a felelősségünk, hogy döntsünk a jövő évről, hanem az is, hogy hol tart majd a Forma-1 2021-ben, vagy 2030-ban – és hogy hol tart majd a rali, illetve a hosszú távú versenyzés.”
„A sportág szíve ugyanaz marad, de fontos figyelembe vennünk a társadalom fejlődését is.”