A Forma-1-es versenyzők mostantól nem engedhetnek meg maguknak némi „kávészünetet”, hogy reagáljanak autóban elkövetett hibáikra, az új generációs versenygépekkel ugyanis nagyon nehéz korrigálni azokat – mondja Fernando Alonso.
A Forma-1-es versenyzők mostantól nem engedhetnek meg maguknak némi „kávészünetet”, hogy reagáljanak autóban elkövetett hibáikra, az új generációs versenygépekkel ugyanis nagyon nehéz korrigálni azokat – mondja Fernando Alonso.
Az új versenygépekkel a pilóták jóval nagyobb kanyarsebességet tudnak elérni, mint az elmúlt években – az Albert Parkban pedig akár 8G-s terhelést is kaphattak a versenyzők a kanyarokban.
A nagyobb tempó miatt pedig a hibákra is nehezebb reagálni – mondja Alonso.
„Ha elveszíted az uralmat az autód – főleg annak hátulja – felett, nagyon nehéz megmenteni, annyira gyors vagy a kanyarokban” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.
„Fél tizedmásodperced van reagálni. Tavaly még volt 4 másodpercet – a kanyarban még egy kávét is rendelhettél magadnak az autóba!”
„Ez most nyilván egy más kategória, sokkal inkább Forma-1. Nagyon örülök, hogy a mostani F1-es autók gyorsabbak a GP2-es vagy japán formaautóknál. Számos széria ugyanis eddig gyorsabb volt a kanyarokban.”
Bár sokan továbbra is szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy az új szabályok miatt jobbak lesznek a versenyek idén, Alonso nem aggódik.
„Az autókat sokkal élvezetesebb vezetni, a kanyarsebesség ismét olyan, mint amilyennek lennie kell a Forma-1-ben. Szerintem a rajongók imádattal nézik majd őket a lelátókról. És a televízióban is jobbnak látszik az egész.”
„Azt gondolom, a hanghatások még hiányoznak, ez is szerves részét képezi a Forma-1 DNS-ének, de gondolom, már nem fog visszatérni. Úgy vélem, a sport szempontjából jó helyzetben vagyok, és a show-t tekintve remek évek állnak előttünk.”
„Még látnunk kell, milyenek lesznek a versenyek, hiszen még csak az első hétvégén vagyunk túl, de remélhetőleg több küzdelmet látunk majd az élen, és több előzést.”
„Olvastam, hogy talán a DRS-zónákat is újragondolják majd az első pár verseny után – tehát mindenki egy irányba dolgozik, hogy az F1 újra látványos legyen.”