Lewis Hamilton elsőségével zárult a Forma-1-es csapatok bahreini tesztjének keddi napja. A brit versenyzőt Antonio Giovinazzi követte a második helyen a Ferrarival.
Lewis Hamilton elsőségével zárult a Forma-1-es csapatok bahreini tesztjének keddi napja. A brit versenyzőt Antonio Giovinazzi követte a második helyen a Ferrarival.
A Bahreini Nagydíj után a királykategória mezőnye 2 tesztnapot tölt el a szahíri versenypályán.
Bár Lewis Hamilton alatt már az első órában megállt a Mercedes műszaki hiba miatt, a brit végül rövid kényszerpihenő után folytatni tudta programját, és 97 kör megtétele után 1 perc 31,358 másodperces idővel az élen zárta a nyitónapot.
A Ferrari autójával a tartalékversenyző, Antonio Giovinazzi is róhatta a köröket ma: ő 93 körig jutott, és 6 tizeddel lemaradva Hamiltontól a 2. helyen végzett.
Szolgálatban volt a bajnoki éllovas Sebastian Vettel is az olaszoknál: ő 89-szer ment körbe a bahreini aszfaltcsíkon, ám ő főképp a Pirelli 2018-as abroncsain dolgozott, ami azt jelentette, hogy új alkatrészeket nem vihetett pályára – így a legtöbb feladat Giovinazzira hárult kedden.
Vettelt ráadásul délután motorgondok is hátráltatták, ám így sem veszített sok pályaidőt, a többi csapat jóváhagyásával ugyanis a Pirelli helyi idő szerint este 9 óráig dolgozhat még Bahreinben a Ferrarival.
A Red Bull versenyzője, Daniel Ricciardo délelőtt leginkább új aerodinamikai komponenseket tesztelt, délután pedig a gumikon dolgozott – végül a 3. legjobb idővel zárt. Neki sem volt azonban problémamentes napja, autójában ugyanis megadta magát a Renault-motor, így az ausztrál az 1-es kanyarban kénytelen volt félreállni. A Red Bull autójába beszerelnek egy új motort ma este, hogy Pierre Gasly folytatni tudja a munkát szerdán.
Nem Ricciardo volt az egyetlen, akinek gondja volt a Renault-motorral: a Toro Rosso autóját első ízben tesztelő Sean Gelael szintén problémákkal találta szemben magát délelőtt. Az indonéz versenyző később visszatért a pályára, ám délután még egyszer meg kellett szakítani miatta a körözést piros zászlókkal. Gelael egyébként a 8. idővel zárt ma.
Romain Grosjean ma főképp a Carbon Industries fékjeire koncentrált, csapata, a Haas ugyanis szeretné tudni, szükséges-e váltania a jelenleg használt Brembo termékekről. A francia versenyző a 4. helyen zárt, megelőzve Felipe Massát és Nico Hülkenberget.
A McLaren és a Honda számára ez a nap is kiábrándítóan alakult: Oliver Turvey alatt már 2 kör után megadta magát a japánok erőforrása. A Honda kiderítette, az ERS-rendszeren belüli vízfolyás okozta a gondokat, ami miatt ki kellett cserélni a komplett erőforrást. Hosszas várakozás után Turvey visszamehetett a pályára, ám csak 17 kört tudott megtenni, és az utolsó helyen zárt.