Sokat segített a problémamegoldásban és a gyenge pontok feltérképezésében a Mercedes csapatánál a gyenge monacói szereplés.
A német istálló a májusi Monacói Nagydíj előtti 5 versenyből 3-at megnyert, a szűk utcai pályán azonban képtelen volt a győzelemért harcolni: Valtteri Bottas 4., Lewis Hamilton pedig csak 7. lett, miközben a Ferrari kettős győzelmet aratott a Hercegségben.
A következő versenyeken aztán a Mercedes megtáltosodott, és 17 pontos hátrányából 39 pontos előnyt kovácsolt a konstruktőri pontversenyben a nyári szünet előtt.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója nemrég elárulta, a monacói gyenge teljesítmény valójában sokat segített nekik.
„A monacói egy olyan pálya volt, ahol az autónk jó alkatrészei nem igazán kerültek előtérbe, miközben a legtöbb gyengébb összetevő igen” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére.
„És ez ebből a szempontból nagyon hasznos volt számunkra, mert így sikerült azokra a területekre összpontosítanunk, ahol valóban problémák voltak. Szóval nagyon komoly előnyökkel járt. Monaco előtt nyertünk pár versenyt, egy kivételével pedig mindenhol pole-ban voltunk.”
„Szóval kétségkívül gyors autónk volt, és hitegethettük magunkat azzal, hogy minden rendben lesz, de nagyon hasznos volt látni, hogy a fennálló problémákat meg kell oldanunk, mert nem szeretünk olyan dolgokat tapasztalni, mint Monacóban.”
„És az az egyszerűség, mellyel kirajzolódtak ezek a gondok Monacóban, szintén sokat segített abban, hogy felállítsunk egy diagnózist arra vonatkozólag, hogy mik is a komolyabb tényezők, és hogyan foglalkozzunk velük.”
Allison hozzátette, a legnagyobb lépés, amit a Mercedes tett a monacói események után, hogy jobban megértette versenyautóját, és nem az új elemekre helyezte a hangsúlyt.
„Monaco óta nem igazán volt gyenge versenyünk eddig. Monaco után Kanada következett, és ott nem voltak újításaink.”
Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója kifejtette, a Monacói Nagydíjat követő 10 nap vélhetően a legfontosabb időszak volt az istálló számára a szezon eddig eltelt részében.
„Voltak hasonló pillanataink a múltban, például 2005-ben Szingapúrban” – mondta.
„A csapat folyamatosan nagyon magas szinten dolgozik, de amikor történik egy olyan teljesítmény-visszaesés, mint Monacóban, akkor mindenki nagyobb fokozatra kapcsol, hogy kiderítsük, mi történt. Lenyűgözött az, ahogy a csapat kezelte a helyzetet.”
„De minden hétvégén próbálunk problémákat azonosítani és megoldásokat találni, arra törekszünk, hogy optimalizáljuk a teljesítményünket. Folyamatosan szembesülünk nehézségekkel, de ezek többsége a publikum számára nem látható.”