Kisebb újításokkal készül a Forma-1-es bajnokság következő futamaira, a belgiumi és az olaszországi versenyekre a Renault.
A francia istállót számos műszaki probléma hátráltatta a 2017-es szezon első felében, teljesítmény tekintetében pedig még mindig nincs egy szinten a Mercedesszel és a Ferrarival.
Bár az idei szezonban komolyabb fejlesztési csomagja már nem lesz a gyártónak, Remi Taffin, a Renault motorfőnöke megerősítette, Spában és Monzában – ahol a motorerő igazán sokat számít – lesznek különféle fejlesztéseik.
„Spában és Monzában lesznek új szoftveres és hardveres frissítéseink. Viszonyítási alapként tekintünk Monzára, hiszen tiszta képet kaphatunk a motorokat illető erőviszonyokról.”
„Ha a következő két, motorigényes pályán a top 10-ben leszünk, az jó eredménynek számít majd. Monza után is lesznek még bizonyos újítások, a következő 2 hónap fontos lesz a 2017-es szezon végkimenetele szempontjából.”
Taffin kifejtette, a Renault arra összpontosít, hogy a megbízhatóság rendben legyen az évad hátralévő részében.
„Tudjuk, hogy nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de csapatként azt mutatjuk, hogy a 3 élcsapat mögött mi is harcban vagyunk. Az időmérős tempónk rendben volt, Angliában és Magyarországon megmutattuk azon képességünket, hogy képesek vagyunk arra, hogy a negyedik legjobb csapat legyünk. Építenünk kell erre, és javítanunk kell a versenytempón.”
„Emelnünk kell a szintet, jobb megbízhatóságra lesz szükségünk, és erre most nagy figyelmet fordítunk. Jó formában vagyunk, és folyamatosan javítunk a teljesítményen úgy az aerodinamika, mint a motor tekintetében, és ez remélhetőleg látható lesz a következő versenyeken.”
[tie_full_img][/tie_full_img]
Bár Spa és Monza nagy kihívást jelent majd a Renault számára, Taffin reméli, sikerül feljebb lépkedniük a konstruktőri pontversenyben – ahol jelenleg a 8. helyet foglalja el a csapat.
„Megvan bennünk a potenciál a jó eredményre. Az elmúlt pár versenyen autóink jól teljesítettek, és nem látom okát annak, hogy miért ne folytathatnánk ezt a trendet Spában.”
„Az erőforrás szempontjából a belga pálya nagy kihívást jelent, hiszen a kör mintegy 67 százalékát padlógázzal kell teljesíteni. De a versenyzőink jól vezetnek, a kasztni jól teljesít, és van egy motorunk, ami fejlődik. Szóval minden a jó irányba mutat.”