Rosberg: Abbahagytam a biciklizést, így győztem le Hamiltont - F1VILÁG.HU

Rosberg: Abbahagytam a biciklizést, így győztem le Hamiltont

HIRDETÉS
Singapore Grand Prix Qualifying
HIRDETÉS

[dropcap type=”default”]A[/dropcap] Forma-1 2016-os világbajnoka, Nico Rosberg ma már a családapák nyugodt életét éli, emellett azonban rengeteg időt szán azokra a szenvedélyeire is, melyek korábban is megvoltak már az autóversenyzés mellett. A német versenyző az F1 Racing magazinnak adott interjújában számos érdekességet elárult magáról.

Rosberg az elmúlt évben rendkívül kiélezett csatát vívott a mára már négyszeres világbajnok Lewis Hamiltonnal, és végül sikerült megszereznie a hőn áhított bajnoki címet.

A német autóversenyző aztán mindenki nagy döbbenetére bejelentette, befejezi Forma-1-es pályafutását, így a 2017-es idényben már nem áll rajthoz a száguldó cirkuszban.

Rosberg akkor azt mondta, rengeteg áldozatot hozott azért, hogy apja, Keke nyomdokaiba lépve ő is F1-es bajnok legyen, és úgy érzi, ideje, hogy családjára összpontosítson.

A Mercedes korábbi versenyzőjének azóta megszületett második gyermeke is, és miután visszavonult az aktív versenyzéstől, természetesen rengeteg időt tölt a családdal – emellett pedig jut idő más szenvedélyeire is.

Arra a kérdésre, hogy milyen egy világbajnok élete, Rosberg az F1 Racing magazinnak adott interjújában így felelt: „Nagyon izgalmas!”

„Rengeteg minden történik, rengeteg más szenvedélyem van az életben, nincsenek ilyen jellegű problémák. Nézem a versenyeket, mert imádom és élvezem.”

„És ami még nagyon érdekel, az az, ahogyan az autók meg fogják változtatni a földünket az elektromos mobilitással, az önvezető járművekkel, és a drónokkal. Ez az egész már itt van a sarkon. Nagyon érdekel a dolog, sok lenyűgöző embert és vállalatot ismerek meg. Szóval élvezem az üzleti oldalát.”

„Ami a családot illeti, ez egy intenzív időszak. Sokat segítek Viviannak, mert Alaïa nem olyan egyszerű eset! A kétévesek borzasztó időszakát éli. De nagyon boldog vagyok és imádom az életem – és ott van még a szabadság is a naptáramban. Természetesen fantasztikus volt F1-es versenyzőnek lenni, és nagyon-nagyon szerencsés vagyok, hogy ezt csinálhattam, de egy nagyon intenzív élet volt.”

Hirdetés

„A naptáradat másnak kell szentelned, az egész idényt, és minden mást. Most más életvitelem van. Nagyon kötetlen, oda megyek, ahová akarok, azt csinálok, amit akarok. És ez nagyon tetszik. Jó érzés.”

„Ami engem illet, nagyszerű, hogy vannak más szenvedélyeim a versenyzésen kívül. És ezek kihívást is jelentenek számomra, mint ahogy a versenyzés is. Nem ugyanazok a kihívások, de mindent beleadok, és itt is próbálok nyerni.”

Rosberg elárulta, nem sokat gondolkodott a visszavonuláson – elmondása szerint hallgatott az ösztöneire, és a szezonzáró verseny rajtja előtt döntötte el: befejezi.

„Az Abu Dhabi Nagydíj rajtrácsán döntöttem el, a verseny előtt. Minden meditációs képességemet próbáltam előhozni, de semmi sem működött. Ami viszont igen, az annak felismerése volt, hogy ez lehet az utolsó versenyem! Azt mondtam magamnak, ’a fenébe, rendben, gyerünk, és élvezzük a vezetést, mert ez lehet az utolsó!’. És ez megszabadított minden stressztől.”

„A mentális tréningjeim során megtanultam, hogy számomra fontos az, hogy kövessem az ösztöneimet. Megtanultam egyre jobban hallgatni rájuk, mert azt gondolom, ez egy nagyon fontos jelzés arról, hogy mit is kellene csinálnod – és arról, hogy mit akarsz csinálni. Én pedig hallgattam az ösztöneimre.”

„Több mint 20 évig minden nap a versenyzésről szólt, minden meg volt tervezve, minden arról szólt, hogy győzzek a következő versenyen. Nem voltak kompromisszumok: az életem 110 százalékát adtam azért, hogy megnyerjem a következő versenyt.”

„Ennek most vége – alkalmazkodnom kellett, de ez is egy izgalmas időszak.”

Rosberg nagyon fiatalon debütált a Forma-1-ben a Williams csapatával, majd 2010-ben a Mercedes gyári versenyzője lett – méghozzá honfitársa, Michael Schumacher oldalán.

A német ex-versenyző elárulta, rendkívül nehéz időszak volt ez számára, ugyanakkor hálás a csapatnak, mert hagyták őt kibontakozni. Nemcsak Schumacher, hanem a későbbi csapattárs és rivális, Lewis Hamilton oldalán is.

„Ez természetesen okozott nehéz pillanatokat, mert amikor megérkezett, olyan volt, mintha isten sétált volna be az ajtón! Komolyan! Valahányszor belépett, a mérnökök abbahagyták, amit csináltak, és csodálták őt.”

„És aztán jöttek az első stratégiai meetingek. Csak Michaelről szóltak. Ott ültem közvetlenül mellette, és alig néztek rám – még akkor is, amikor én 6. voltam a rajtrácson, ő pedig 12. Ezek voltak azok a pillanatok, amiket kezdetben nehéz volt megemészteni.”

„Még csak versenyt sem nyertem, amikor a Mercedesnél vezettem. Ő pedig hétszeres világbajnok volt – szóval képzelhetik a különbséget.”

„De hálás vagyok, mert a csapat lehetővé tette számomra, hogy tiszteletet vívjak ki magamnak, és elég nyitottak voltak ahhoz, hogy felfedezzék, ’oké, ez a srác tényleg tudja, hogyan kell vezetni egy versenyautót, és nem is olyan béna!’. Szóval szépen tudtam nőni a csapaton belül, és ezért hálás vagyok.”

„És aztán megérkezett Lewis. Akkorra már nyertem egy versenyt, és ő volt a nagy bajnok, a jövő szupersztárja, vagy ilyesmi. Szóval ismét ilyen helyzetbe kerültem, ráadásul ő és a csapat is brit volt. Úgy éreztem, bizonyítanom kell, és ki kell vívnom ismét mindenki tiszteletét.”

„És ismét azt éreztem, hogy erre lehetőséget is adtak, sikerült Lewis szintjére emelkednem, még csapaton belül is, ami nagyszerű érzés volt, és jó volt látni.”

Rosberg végül 2016-ban 5 pontos előnnyel szerezte meg a világbajnoki címet Hamilton előtt, az F1 Racing magazinnak pedig egy rendkívül érdekes dolgot is elárult kettejük kiélezett küzdelmével kapcsolatban.

„A Forma-1-ben minden apró részlet számít. Tavaly a nyári szünetben eldöntöttem, hogy abbahagyom a biciklizést, mert a lábizmok a legnehezebbek között vannak a testeden. Ennek eredményeképp 1 kilogrammot veszítettem augusztusban.”

„Aztán visszatértünk a szünetről, 3 verseny múlva pedig következett a Japán Nagydíj. 1 kg a testeden nagyjából 0,04 másodpercet jelent körönként, amikor az autó a súlyhatáron van. Szuzukában 0,03 másodperces előnnyel szereztem meg a pole-t.”

„A kisebb lábizmok segítettek a pole-hoz, és ez összezavarta Lewis fejét, és el is baltázta a rajtot. Én elsőként értem célba, ő harmadikként, és meglett az a pontelőnyöm, amire szükségem volt ahhoz, hogy elegendő legyen a második pozíciókban végeznem a folytatásban.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!