A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko azt mondja, a Honda is komoly szerepet játszott abban, hogy sikerült meggyőzniük Max Verstappent a maradásról.
A holland versenyző még októberben írta alá új szerződését az energiaital-gyárosokkal, így 2020-ig az osztrák istálló színeit erősíti majd.
Bár a Red Bull jövőre is a Renault erőforrásait használja a királykategóriában, az F1-es paddockban sokan nyílt titokként kezelték, hogy az osztrákok a jövőben Honda-motorokra válthatnak.
Most mindezt Dr. Helmut Marko is megerősítette, amikor arról beszélt, hogyan tudták meggyőzni Verstappent arról, hogy meghosszabbítsa szerződését.
„Egyszerűen csak elmagyaráztuk neki a terveinket a jövőre vonatkozóan. Garantáltuk, hogy 2020-ig, a szerződése lejártáig a legjobb szakemberek lesznek nálunk. És hogy van egy alternatívánk a motor tekintetében is” – mondta a szakember a Servus TV Sport und Talk aus dem Hangar-7 című műsorában.
[su_quote]„Elrepültünk a Hondához Szakurába, hihetetlen gyáruk van. És mindez meggyőzte őt” [/su_quote]
„Természetesen előnyt kovácsolt a helyzetből, és megegyeztünk a fizetése növelésében is, bár az még mindig messze elmarad [Lewis] Hamilton és [Sebastian] Vettel juttatásától. Ha bajnoki címeket nyer, akkor majd ő is feljebb léphet ebben a tekintetben. Egy meglehetősen alacsony alapbér van, de a bónuszrendszerünk igazán erős – a pontokért, a győzelmekért és a világbajnoki címekért is extra pénz jár.”
Marko elárulta, bizakodva várják a 2018-as idényt, hiszen idén is sikerült folyamatosan fejlődniük. A szakember mindazonáltal rámutatott arra, a jelenlegi V6-os turbómotorral a Mercedes kivételes munkát végzett.
„Ugyanolyan menetelésünk volt nekünk is, mint most a Mercedesnek – mi is négy világbajnoki címet nyertünk egyhuzamban.”
„És aztán jöttek az új motorszabályok, mely során a Mercedes hihetetlen munkát végzett. A turbóéra első, 2014-es éve sétagalopp volt számunkra, és motorteljesítményüknek hála domináltak.”
„2017-ben a jelenlegi motoréra során először voltak érinthetőek. Mi gyengén kezdtük a szezont, az autónk nem igazán készült el Barcelonáig. De szépen összeszedtünk magunkat a korrelációs problémák után, és a szezon utolsó 6 versenyén Max Verstappen mindenki másnál több pontot gyűjtött.”
„Sajnos Bahreintől Szingapúrig egy olyan fázisa volt, mely során 12 versenyen 7 műszaki problémája adódott. A motorral kapcsolatos gond volt a legnagyobb gyengeségünk. És Max elkövetett két szükségtelen hibát is – egyet Monzában, egyet Budapesten.”
Marko hozzátette, bár idén a Ferrari autója volt a legversenyképesebb, az olaszok – és Sebastian Vettel is – sok hibát követtek el.
„Kétségtelen, hogy a Ferrari autója volt a legjobb a szezon során. De túl sok hibát elkövettek – úgy taktikailag, mint technikailag. Korábban, amikor Sebastian Vettel a Red Bullnál versenyzett, az egyik legfőbb erőssége a nyári szünet utáni időszak volt. Mindig félelmetes mentális erővel tért vissza, és győzelmi szériái voltak. Már a szingapúri rajtbalesetnél tudtam: ez idén nem így lesz.”
Az elmúlt évek statisztikái alapján a Red Bull az aktuális évad második felében tudott igazán remekelni: 2014-ben a megszerzett pontok 59, 2015-ben 66, 2016-ban 58, 2017-ben pedig 53 százalékát gyűjtötte.
„Ezt mi is észrevettük. Évek óta Adrian Newey filozófiája, hogy minél később készül el az új autóval, hogy a végsőkig dolgozhasson rajta. Az első teszt ezért számunkra soha nem teszt volt, hanem arról szólt, hogy az autó megbízhatóan fusson.”
„2018-ban azonban már az első teszt előtt pályára visszük az autót. 2017-hez képest két és fél héttel előrébb járunk. Ha a motor stabil lesz, akkor kompenzálni tudunk,, és Ausztráliában az élen kezdhetjük az idényt.”