2006 óta nem volt ilyen gyenge idénye a motor megbízhatóságát tekintve a Red Bull Forma-1-es csapatának – ezt mondta a minap egy interjúban az istállót irányító Christian Horner.
Az osztrák istálló versenyautója ugyan meglehetősen erősnek mutatkozott 2017-ben – főleg a bajnokság második felében –, a sorozatos technikai problémák jelentősen hátráltatták a versenyzőket, Daniel Ricciardót és Max Verstappent.
Az idei szezon során papíron összesen 740 rajtbüntetést osztottak ki a Forma-1-ben az erőforrások különféle komponenseinek cseréi miatt – ebből a Honda-motorok 380, a Renault-motorok 320, a Ferrari- és Mercedes-motorok pedig csupán 20-20 rajthelyet tudhattak magukénak.
„A megbízhatóságot, a motor megbízhatóságát tekintve feltehetően ez volt a legrosszabb évünk 2006 óta” – mondta Christian Horner a Motorsport.com-nak nyilatkozva.
„A motorpartnerünk keményen dolgozik azon, hogy ezt orvosolja a tél folyamán. Elvégre szükségük lesz rá a saját csapatuk miatt is.”
„És aztán remélhetőleg össze tudunk rakni egy olyan idényt, melynek során képesek leszünk harcba szállni a Ferrarival és a Mercedesszel, akik szintén nem pihennek majd a következő év során.”
A Renault-motorok teljesítménye egyébként az elmúlt idény során sokat javult, ennek hála pedig a Red Bull is versenyeket tudott nyerni. Az időmérőkön viszont sokat küszködött a csapat.
„Láthattunk némi konvergenciát a versenynapokon, de az időmérőkön ezekkel a modellekkel, illetve a potenciális olajégetéssel, valamint efféle dolgokkal még azért van különbség bőven” – magyarázta Horner.
„A stopper nem hazudik. Már az 5. évünket kezdjük meg ezekkel a hibrid motorokkal, szóval az ember azért bízik abban, hogy lassacskán kiegyenlítődnek a dolgok, és elkezdik megérteni azokat a problémákat, melyek miatt küszködnek.”
A Red Bull a 2017-es évad elején ráadásul kasztnijával is sokat küszködött – Horner azonban elégedett azzal a felzárkózással, amit produkáltak.
„Ez az idény kettő volt osztva számunkra. Az év elején alulmúltuk a várakozásokat. Néhány gyári probléma miatt gondjaink támadtak a pályán is. És csak akkor kezdtük el látni ezeket, amikor már a versenypályán dolgoztunk az autóval. Amint megértettük ezek okát, elég egyértelmű fejlesztési irányvonalat vettünk fel.”
„A teljes Milton Keynes-i csapat hihetetlenül jól dolgozott, sokat javított az autó teljesítményén a szezon során. Az 1 másodperces hátrányt sikerült lefaragni, és erőből versenyt tudtunk nyerni, a szezon utolsó harmadában pedig a miénk volt a legerősebb kasztni.”
„Az elemzéseink szerint – ha az év utolsó 4-5 versenyét vesszük alapul – a versenynapokon a mi kasztnink volt a legjobb. És igazán örömteli látni ezt a fejlődést.”