2018-ban minden versenyző már csak 3 motort használhat fel egy idényen belül, a Mercedesnél azonban azt mondja, hiába a megbízhatósági kockázat, idén is a határokat feszegetik majd V6-os erőforrásukkal.
A V6-os hibrid éra kezdete óta a Mercedes dominál a Forma-1-ben: erőforrása nemcsak a legerősebbnek, de legmegbízhatóbbnak is bizonyult az elmúlt 4 esztendőben.
Idén azonban tovább szigorodnak a motorok felhasználására vonatkozó szabályok, Phil Prew, a Mercedes motorfőnöke azonban a Motorsport.com-nak azt mondta, ennek ellenére a határokat feszegetik majd az előttünk álló idényben.
„Hogy őszinte legyek, mindig a határon vagyunk, mert folyamatosan törekszünk a minél jobb teljesítményre, amíg a motor bírja” – mondta a szakember.
„Könnyű letekerni a motort és megbízhatóan üzemeltetni – mi ezt nem szeretnénk, mert így nem fogunk vb-címeket nyerni.”
„Szóval sok feladat vár ránk, hogy megértsük a jelenlegi korlátainkat, hogy megtudjuk, miképp tudunk még több kilométert kihozni a motorból, a hibrid rendszerből, hogy a soron következő bajnokságot teljesíteni tudjuk a felhasználható motormennyiséggel, és ne legyenek büntetéseink, miközben folyamatosan hozzuk azt a teljesítményt, melyről tudjuk, hogy képesek vagyunk rá.”
A Mercedes a 2017-es idényre jelentősen felülvizsgálta erőforrását, főleg annak hibrid rendszereit.
„Minden limitáló tényezővel foglalkozunk” – folytatta Prew. „A motor minden komponensét arra alapozzuk, hogy mire van szükségünk. A szabályok jelentősen korlátoznak bennünket a turbó, illetve az elektromos hajtás kapacitását tekintve, és a többi…”
„Ha ezen változtatnunk kell, az változtat azon, ahogy elérjük a megbízhatóságot és a teljesítményt. Ha nem, akkor ragaszkodunk ahhoz, amit már ismerünk. Mindent eseti jelleggel vizsgálunk, de a követelmények teljesen világosak.”