A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt a minap felvetette, nem volna rossz ötlet, ha egy olyan motorformulát tudnának megteremteni, melyet a Forma-1-en kívül több versenysorozatban is használni lehetne.
A javaslat egyszer, a 2000-es évek vége felé már felmerült, akkor az FIA egy brit mérnöki tanácsadócéget, a Ricardót bízta meg azzal, hogy vizsgálja meg egy olyan szabálycsomag lehetőségét, melyet akár 11 versenysorozatban is alkalmazni lehetne szerte a világon.
A 2009-ben nyilvánosságra hozott jelentés azt tartalmazta, hogy a Forma-1, az IndyCar, valamint különféle alsóbb géposztályok, és akár rali- illetve túraautó-bajnokságok is használhatnának egységes motorokat. A költségekre vonatkozó aggályok, illetve gyakorlati problémák miatt végül ebből semmi sem lett.
Mivel a Forma-1-ben jelenleg használatos V6-os hibrid erőforrások előállítási költsége rendkívül magas, Jean Todt, az FIA elnöke nemrég ismét felvetette a fenti javaslatot.
„Amit talán kimondhatnánk, de persze nem lenne könnyű dolog, hogy tudnánk-e használni az F1-es motort a motorsport egyéb kategóriáiban is?” – tette fel a kérdést a francia szakember.
„Momentán minden egyes kategóriának megvannak a maga szabályai, szóval talán meg kellene próbálkoznunk némi szinergiával.”
Todt kiemelte, az Endurance-világbajnokság (WEC) LMP1-es géposztálya például osztozhatna a szabályokon a Forma-1-gyel, hiszen a száguldó cirkusz egyre inkább a hosszabb élettartamú motorok felé tendál.
„Most teljesen mások a motorok, szóval lenne értelme egy olyan endurance-bajnokságot létrehozni, mely kihasználja ezt a szinergiát.
Az Endurance-világbajnokság (WEC) jelenleg is mérlegeli jövőbeli szabályrendszerét a Porsche és az Audi távozása után. A Motorsport.com mindazonáltal úgy tudja, Todt terveit egyelőre nem javasolták hivatalosan az LMP1-es csapatoknak.