Nem fog komoly gondot okozni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felfüggesztésekre vonatkozó szigorítása a Red Bull Forma-1-es csapata számára – mondja Dr. Helmut Marko.
A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting még decemberben küldött levelet a csapatoknak, melyben arról tájékoztatta őket, hogy egy új technikai direktívát léptetnek érvénybe Charlie Whiting még decemberben küldött levelet a csapatoknak a 2018-as idény kezdete előtt.
Az FIA álláspontja szerint ugyanis néhány istálló 2017-ben úgy tervezete meg versenyautója felfüggesztését, illetve kormányrendszerét, hogy kanyarodás közben alacsonyabb elülső hasmagasságot érhessenek el. A csapatok így aerodinamikai előnyökre, illetve nagyobb tapadásra tehettek szert.
Whiting pontosan tisztában van azzal, a hasmagasság változása kanyarodás közben teljesen normális, ám az idei évtől kezdve ennek mértéke már nem haladhatja meg az 5 mm-t.
Az F1VILÁG úgy tudja, a Red Bull szerette volna, ha megmarad az eddigi szabadság a felfüggesztések tervezése kapcsán, a Ferrari azonban határozottan támogatta a szigorúbb regulákat.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója az Auto Bild című lapnak nyilatkozva mindazonáltal azt mondta, nem érinti őket érzékenyen a változtatás.
„A versenyképességünket nem befolyásolja negatívan ez a szabályozás” – mondta a szakember, majd hozzátette, már „rögtön a szezon kezdetekor” szeretnének méltó ellenfelei lenni a Mercedesnek és a Ferrarinak.