A jövő hétvégi Bahreini Nagydíj helyszínén részletes tájékoztatást kapnak a Forma-1 jövőbeli terveiről a királykategória csapatai és motorgyártói.
A sportág vezetői a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) együttműködésben folyamatos egyeztetéseket folytatnak a csapatokkal és a gyártókkal arról, hogy milyen irányba is induljon el a Forma-1 a jövőben.
A 2021-től életbe lépő motorszabályok alapjait már feltárták tavaly év végén: eszerint a hőenergia-visszanyerő rendszerektől (MGU-H) megszabadulnának, és számos egységes elemet vezetnének be az F1-ben. Az ötlet nem nyerte el a Ferrari és a Mercedes tetszését, és ismét szóba került, hogy a két gyártó emiatt távozhat a sportból.
Úgy tudni, a motorokra vonatkozó terveken mostanra finomítottak, Bahreinben pedig a Forma-1 vezetősége egy prezentációt tart a jövő F1-éről a csapatoknak.
„Fontos, hogy legyen némi rálátásunk arra, merre halad a sportág” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak.
„Mindenki szeretné tudni a Liberty terveit, és remélhetőleg megismerhetjük azokat a következő hetekben.”
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko hozzátette: „Nem tudom elképzelni, hogy az MGU-H marad. Megállapodtunk, és szerintünk nem kétséges, hogy változtatni kell a technikai szabályokon, és a költségek tekintetében is.”
„Muszáj csökkenteni őket. Hogy miképp, az nem számít, de csökkenteni kell. Nézzék csak meg a szomszédainkat [Force India]. A csapat nem kap pénzt, ez nem egy szolid és egészséges üzleti modell.”
A William csapatfőnök-helyettese, Claire Williams kifejtette, pozitívum, hogy a Liberty időt szánt arra, hogy alapos kutatásokat végezzen a jövőbeli tervek megalkotásához.
„Egy igazán komplikált sportágat vettek át, és nyilván sok mindent kell kibogozniuk” – mondta.
„Ha időt szánnak rá, feltehetően jó döntéseket hoznak, hogy a Forma-1 olyan legyen, amilyennek lennie kell: egy olyan sport, amit a rajongók szívesen néznek vasárnap délutánonként. Szerintem jó irányba haladunk.”
A Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley mindazonáltal rámutatott, fontos, hogy minden a helyére kerüljön, mielőtt megállapodnak a kereskedelmi feltételekről.
„Ez egy fontos év lesz számukra. Fontos, hogy a motorszabályok már tisztázottak legyenek 2018-ban, mert a gyártóknak időre lesz szükségük” – fogalmazott.
„A kasztnira vonatkozó szabályokkal szerintem várhatunk 2019-ig, mint ahogy minden mással is, mert utána még van egy évünk. És így van elegendő idő arra is, hogy a kereskedelmi feltételekről egyeztessünk.”