A Mercedes Forma-1-es csapatát irányító Toto Wolff „teljes mértékben megérti” a Ferrari vasárnapi stratégiai döntését, miszerint két kerékcserével próbálták teljesíteni a távot Sebastian Vettellel.
A rajtnál Vettelnek sikerült megelőznie a második helyről startoló Valtteri Bottast, és sokáig úgy tűnt, másodikként érhet célba Barcelonában, ám a virtuális biztonsági autós szakasz alatt kihívták őt a bokszba egy második kerékcserére.
Mivel egyik riválisa sem követte taktikáját, a négyszeres világbajnok végül a 4. helyen ért célba.
A Mercedes motorsport-főnöke, Toto Wolff elárulta, egyáltalán nem lepte meg őket a Ferrari taktikája. A szakember szerint az olaszok a Red Bull kínai példáját próbálták követni, és elárulta, ők is fontolgatták a második kiállást. Végül részben azért döntöttek ellene, mert a verseny korábbi szakaszában Lewis Hamilton küszködött azzal, hogy maga mögé utasítsa Verstappent.
„Mindig nehéz meghozni egy döntést, Sanghajban is nehéz helyzetben voltunk: a pályapozíció állt szemben a friss gumikkal” – magyarázta a Mercedes-főnök.
„És ma újra kérdés volt ez, és arra alapozva, hogy küszködtünk Max megelőzésével, számunkra világos volt, hogy a pályapozíció fontosabb.”
„A Ferrari az ellenkezőjét csinálta – láthattuk, hogy ez [Daniel] Ricciardónak és Verstappennek működött Sanghajban, és szerintem ezért is gondolkodtak így. Mindig nehéz meghozni egy stratégiai döntést. Abszolút értem, miért csinálták.”
Vettel egyébként a verseny után úgy nyilatkozott, nem volt opció számára az, hogy egykiállásos stratégián marad, abroncsai ugyanis nem bírták volna ki a verseny végéit.
„Nem volt opció az, hogy kint maradjunk” – nyilatkozta a német. „Gyorsabban fogyasztottuk a gumikat, mint a többiek. Rossz döntésnek tűnik, de belülről nézve úgy érzem, ez volt a helyes.”