További részleteket ismertet a Forma-1 csapataival a 2021-es szabályváltoztatásokkal kapcsolatban a sportág tulajdonosa, a Liberty Media.
Az amerikai vállalat a Bahreini Nagydíj hétvégéjén öt pontban ismertette legfőbb jövőbeli törekvéseit.
A tervek szerint 2021-től egyszerűbb és hangosabb motorokat használnának az F1-ben, bevezetnék a költségvetési plafont, igazságosabban osztanák szét a bevételeket, és új technikai szabályokkal tennék látványosabbá a versenyzést.
A Liberty Media pénteken, Monacóban további részleteket ismertet majd a Forma-1 résztvevőivel.
„Ez egy rendkívül összetett ügy, hiszen a potenciális költségvetési plafonról, a technikai szabályokról és a bevételek elosztásáról is szó van, szóval több labda van a levegőben, amiket el kell kapnunk” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„Nagyon remélem, hogy produktív találkozó lesz, így még többet tudhatunk meg, és ennek megfelelően járhatunk el.”
A leginkább vitatott eleme a tervezett változtatásoknak a költségvetési plafon – melyet állítólag évi 150 millió dollárban határoznának meg –, valamint az MGU-H eltávolításával leegyszerűsített erőforrások.
A Liberty Media a pénzelosztási metóduson is változtatna. Jelenleg a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Renault és a Williams „történelmi jelentőségük” révén nagyobb bevételre tesz szert, ráadásul a Ferrari – mint a Forma-1 legpatinásabb csapata – további bónuszban részesül.
„Remélhetőleg számos részletet megtudhatunk a találkozón a Liberty következő lépéseivel kapcsolatban” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapafőnöke.
„Felelősségteljes lépésekre van szükség, mert néhány dolog – például a költségvetési plafon – ezernyi munkavállalót érint a csapatok és beszállítók révén, főleg az Egyesült Királyságban.”
A legfőbb témát a mai ülésen kétségkívül a motorszabályok, illetve a költségekkel kapcsolatos lépések szolgáltatják majd.
A jelenlegi gyártók közül egyébként csak a Renault kötelezte el magát a Forma-1 mellett a 2020 utáni időszakra.