Fontolóra vette a Red Bull Forma-1-es csapata, hogy félreállítja a motorhibával küszködő Daniel Ricciardót, Christian Horner csapatfőnök azonban végül úgy döntött, nem fogják az élről kihívni az ausztrált – aki végül megnyerte a szezon legpatinásabb versenyét.
Ricciardo a pole pozícióból vágott neki a versenynek, ám már a futam elején problémája támadt a kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel, mely miatt a Red Bull versenyzője mintegy 160 lóerőt elveszített a motorerőből.
A felmerült probléma miatt Ricciardónak rendkívüli módon kellett menedzselnie a hátsó fékek hőmérsékletét, és nem válthatott hatosnál magasabb sebességi fokozatba.
A Red Bullnál fontolóra vették, hogy utasítják az ausztrált a kiállásra, Christian Horner azonban végül másképp döntött, habár tudták, jelentős kockázata van ennek.
„Hirtelen motorerő-csökkenést jelentett, és a motormérnökeink látták az adatok alapján, hogy az MGU-K működése teljesen leállt” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
„Ezen a ponton felmerült a háttérben, hogy kiállunk az autóval. Az MGU-K potenciális sérülése ugyanis a belső égésű motort is tönkreteheti, és egy sor egyéb problémát eredményezhet.”
„Én azon a véleményen voltam, hogy ’vezetjük a Monacói Nagydíjat, és menni fogunk, amíg meg nem áll a motor’.”
[su_spoiler title=”Ricciardo monacói győzelme képekben” style=”fancy” icon=”folder-1″]
Fotók: Medencepartival ünnepeltek Ricciardóék – F1VILÁG
Hatalmas bulit csapott Daniel Ricciardo vasárnapi győzelmet után a Red Bull Racing Monacóban.
[/su_spoiler]
Az MGU-K a féktávokon gyűjt energiát, és nagyban hozzájárul a V6-os hibrid erőforrás teljesítményéhez. A rendszer elvesztése komoly terhelést ró a hátsó fékekre, Horner pedig elárulta, azok hőmérséklete hirtelen olyannyira megugrott, hogy kis híján lángra kaptak.
Hogy kezeljék ezt a problémát, Ricciardo „6-7 százalékkal” előrébb tolta a fékerőelosztást, és szinte vitorlázott a kanyarokban.
„Volt 3 kör, mely során nagyon keményen nyomtuk a kanyarokban, mert kicsit idegeskedtünk amiatt, hogy mennyire lassú az egyenes végén. Pár körre magára hagytuk, hogy megtalálja a ritmust. A kijelzőjén ott virított a fékhőmérséklet, és mindenféle figyelmeztető üzenet, szóval próbálta ezeket kontroll alatt tartani.”
„Hallhatták, hogy rengeteg információt kért Max [Verstappen] abroncsairól, hogy mennyire bírják, hiszen a gumik adták fel először. Érdeklődött arról is, hogy [Nico] Hülkenberg meddig ment el a gumikkal a nyitóetapban.”
„Szóval megvolt a képessége arra is, hogy globálisan átgondolja a helyzetet.”
Ricciardo a verseny előtt valamennyi edzésen, illetve az időmérő összes szegmensében a leggyorsabb volt.
Horner azt mondja, az ausztrál annyira „koncentrált” volt, hogy „semmi esetre sem engedte volna ki ezt a győzelmet a kezei közül”.
„Fontos volt számára, hogy higgadt maradjon és megőrizze a pozíciót, ne nyírja ki a gumikat, a fékeket, ne nyírja ki a motort, és hazahozza az autót. Monaco minden versenyző számára különleges, de a két évvel ezelőtti csalódottság miatt különös hangsúlyt fektetett erre a versenyre.”
„Nagyszerű, hogy végül képes volt megnyerni.”