Meglehetősen agresszív hátsó kerekeket vetett be a Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchampsban a Mercedes Forma-1-es csapata.
A német istálló 2018-ban kiélezett küzdelmet vív a Ferrarival, éppen ezért a Mercedesnél is minden követ megmozgatnak azért, hogy javítani tudjanak versenyautójuk teljesítményén.
A csapat Belgiumban is több újítást – például egy továbbfejlesztett motort – pályára vitt, emellett pedig egy új tervezési hátsó kereket szerelt fel autóira.
A fejlesztés célja, hogy aerodinamikailag hatékonyabbá tegye a versenyautót, emellett pedig jobban kezelni tudják a fékek és a gumik hőmérsékletét.
A gumihőmérséklet manapság kulcsfontosságú tényező a teljesítmény szempontjából, a csapatok pedig emiatt sokat kísérletezgetnek a felnik, illetve a kerekek környékén.
A Red Bull csapata tavaly már előállt egy bordázott belső felülettel rendelkező felnivel – ezek kvázi hűtőbordákként működtek.
A Mercedes már régóta alkalmazott hasonló bordákat a felnik belső oldalán, Belgiumban viszont egy agresszív fejlesztésű megoldással álltak elő: az említett bordák a felni külső felére is felkerültek.
Ezen bordák a rotáció következtében nagy segítséget nyújtanak a légáramlatok eljuttatásában a kerékhez, a fékektől pedig elforgatják a forró levegőt.
Előnye, hogy hatékonyabban lehet kezelni a hátsó gumik hőmérsékletét.
A hírek szerint egyébként a megoldás jól működött pénteken a Mercedes autóin, a hátsó abroncsokat ugyanis alacsonyabb hőmérsékleti tartományban tudták működtetni, mint általában.