Egy jelentősebb véleménykülönbség adódott Sebastian Vettel és a Ferrari között a Szingapúri Nagydíj időmérő edzésén.
Vettel az ultralágy abroncsokkal hajtott pályára a Q2-ben, majd szeretett volna még egy kört teljesíteni, azonban a csapat nem engedte neki, és arra kérték, hajtson a bokszba a hiperlágy gumikért.
A német versenyző megpróbált volna még egy gyorskört futni az ultralágyakkal, hátha sikerül számára a továbbjutás, ezzel lehetőséget adva maguknak arra, hogy eltérő taktikát alkalmazzanak a futamon. A mérnökök azonban túlságosan kockázatosnak tartották ezt, és behívták Vettelt a bokszba.
A Ferrari-pilóta nem tudott tiszta kört teljesíteni az ultralágyakon az első próbálkozása során, mert túl nagy forgalomba került: „Nagyon sokan voltak kint a pályán a gyorskörömön, akik gumit melegítettek.”
Ez a gyorskör Vettel számára csak a 14. helyet jelentette volna, azonban biztos benne, hogy még tovább tudott volna javulni – egy 1:38.3-as köridőre képes lett volna, ami a 10. pozíciót és a Q3-at biztosította volna számára.
Vettel megpróbált volna egy 1:38.1-es körirdőt is autózni, a Ferrari szerint ugyanis ez kellett volna a továbbjutáshoz, azonban a csapat nem engedte neki, az ugyanis szerintük túlságosan „kockázatos” lett volna. Vettel végül ugyanazt a taktikát alkalmazta, mint a többiek, és a 3. rajtozíciót szerezte meg a Q3-ban.
Vettel a sajtótéjékoztatón természetesen már nem bírálta csapatát a történtek miatt, csupán annyit mondott, örült volna, ha vasárnap az ultralágyakkal rajtolhatott volna: „Ha sikerült volna, akkor az holnapra biztos jó lett volna – ugyanebből a pozícióból rajtolva is.”