2021-ben jelentősen megváltoznak a Forma-1 szabályai, nemrég pedig arról szóltak a hírek, a regulák véglegesítésével az év végéig várnak, ha ugyanis már nyáron kiadnák a hivatalos tervezetet, a nagycsapatok komoly előnybe kerülhetnének.
A kisebb istállóknak ugyanis rendkívül megterhelő lenne az idei, valamint a jövő évi autó fejlesztése mellett a 2021-es fejlesztésekre is koncentrálni, miközben ezt a sokkal több pénzből gazdálkodó istállók meg tudnák oldani.
A Spanyol Nagydíj helyszínén azonban Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, a legvalószínűbb most mégis az, hogy az eredeti terveknek megfelelően már júniusban kiadják a 2021-es terveket.
„Jelenleg úgy tűnik, júniusban készen lesz a dolog, így elkerülhetetlen, hogy a nagyobb forrásokkal rendelkező csapatok előbb elkezdenek majd foglalkozni vele, mint a kisebb forrásokból gazdálkodó istállók. Ezért is törekedtem arra, hogy október környékén adják csak ki őket” – mondta Horner. „De a legvalószínűbb most az, hogy kiadják őket júniusban, és aztán frissítik októberben.”
A csapatok többsége egyébként támogatta is, hogy csak októberre véglegesítsék a 2021-es regulákat. A Williams csapatfőnök-helyettese, Claire Williams hozzátette: „Azt gondolom, ha mérlegelünk mindent, akkor inkább legyenek kiadva később, elkerülve ezáltal azt, hogy a nagyobb csapatok komoly forrásaiknak köszönhetően előnybe kerüljenek a kisebbekkel szemben.”
„Úgy gondolom, ez mindenki szempontjából fair megoldás. Szóval nem akarjuk, hogy a 2021-es fegyverkezési verseny már most elkezdődjön.”
A McLaren ügyvezetője, Zak Brown hozzátette: „Azt gondolom, mi az októbert preferálnánk, hogy adjunk még egy kis időt az FIA-nak.”
„Kevésbé foglalkoztak az előny, vagy a hátrány kérdése. Én inkább azt szeretném, ha a lehető legjobb szabályokkal állnának elő. Mik lesznek a sztenderd alkatrészek? Mik a listázottak? És júniusban… miközben messze nincsenek még készen, maximum a kanyarban vannak.”