A nagy rivális Ferrari már Barcelonában bevetette első motorfejlesztését, ám az eredeti tervek szerint az olaszok is csak Montrealban vitték volna pályára először az új erőforrást. Mivel a szezon első szakaszában jócskán lemaradt a Scuderia a Mercedestől, végül úgy döntöttek, felgyorsítják a fejlesztéseket.
A Ferrari mellett egyébként már a Renault és a Honda is bevetett egy újabb specifikációt, a Mercedes azonban egészen a soron következő, montreali hétvégéig kivárt.
A német gyártó a szóbeszédek szerint már a korábbi években is elérte az 1000 lóerőt erőforrásával, ám mivel az idei évre változtak az olajégetésre vonatkozó szabályok, úgy tudni, a gyártóknak újra kihívást jelent ezen álomhatár elérése.
Olasz sajtóhírek szerint azonban a Mercedes új motorspecifikációjával ismét nagyot lép előre: akár 1020 lóerő leadására is képes lehet a Kanadában első ízben bevetésre kerülő erőforrás. A pletykák szerint az eltérő anyaghasználatnak köszönhetően az égéstérben nagyobb nyomást tudnak elérni, ezáltal pedig jobb teljesítményt tudnak kisajtolni az erőforrásból.
Emellett az autó kipufogórendszerét szintén új anyagokból építették 3D-nyomtatók segítségével, mellyel a tömeg tekintetében sikerült spórolniuk.