Közel egy évtizednyi lemaradásban volt riválisaival szemben a Renault, amikor úgy döntött, gyári csapatként folytatja a Forma-1-ben – mondta Cyril Abiteboul, a francia istálló ügyvezetője.
Az enstone-i istálló – mely korábban Benetton és Lotus néven is szerepelt az F1-ben – 2001 és 2009 között a Renault tulajdonában állt, majd a franciák úgy döntöttek, 2016-tól ismét belevágnak a Forma-1-es projektbe.
Habár a Renault 2005-ben és 2006-ban világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben, és még 2008-ban is futamgyőzelmeket szerzett, Abiteboul azt mondja, Enstone-ban már akkor voltak beruházással kapcsolatos problémáik, melyek csak eszkalálódtak, amikor a Genii Capital átvette az istállót.
„Kétségtelen, hogy a korábbi tulajdonos nem invesztált annyit a projektbe. De már a Renault-tulajdonlás végén – a legutóbbi érában – is elveszítettünk bizonyos lehetőségeket a hely modernizálására” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„Ha visszatekintünk erre a 2007/2008/2009-es időszakra, elmondhatjuk, hogy messze volt a nagyszerűtől, és elkezdett problémát okozni a beruházások hiánya Enstone-ban.”
„Szóval majdhogynem 2007/2008-tól kellett felzárkóznunk, ez majdnem 10 év, mely idő alatt a Forma-1 teljesen megváltozott.”
Ennek ellenére Abiteboul azt mondja, nem állnak messze attól, hogy ismét a riválisokéhoz hasonló forrásokkal rendelkezzenek.
„Az infrastruktúra fejlődik, szakemberek érkeznek, és ott van a kereskedelmi oldal is – tudom, hogy ez nem olyan izgalmas, de ez is fontos a finanszírozás szempontjából.”
„Nagyon eredményes időszakon vagyunk túl az új partnerekkel való megállapodásokra vonatkozóan, akik hisznek ebben a projektben, látják a gyár fejlődését, és azt is, hogy javulunk a pályán.”
A Renault 2016-ban kezdett szakemberek tömeges szerződtetésébe, munkavállalóinak száma pedig 2018 végére elérheti a 700-at is.
„Fontos, hogy a különböző részlegek jól kommunikáljanak egymással” – mondta Nick Chester, a Renault technikai igazgatója.
„De azt kell mondjam, remekül bevált az a létszámnövelés, melynek 2015 végén kezdtünk neki. Nem voltak különösebb problémáink azzal, hogy az egyes részlegek nem kommunikáltak.”
Arra a kérdésre, hogy az enstone-i létesítmények már fel tudják-e venni a versenyt a riválisok komplexumaival, Chester így felelt: „Még nem. De jó úton járunk. Sok építkezési munka az utolsó fázisába lép, és februárban be is fejeződhetnek.”
„És rengeteg infrastrukturális munka már véget is ért – szóval nagyjából 70 százaléknál járunk.”