A mugellói versenyt a 7. körben kellett piros zászlókkal megszakítani, miután a biztonsági autós újraindítás után több autó összeütközött a pálya célegyenesében.
A baleset miatt Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Nicholas Latifi és Carlos Sainz is kiállni kényszerült.
A történtek után a versenybírók vizsgálatot indítottak, és számos versenyzőit be is idéztek: meghallgatták Magnussent, Latifit, valamint Daniil Kvyatot is, valamint megvizsgálták a belső kamerás felvételeket, valamint a telemetriai adatokat is.
Ezt követően döntöttek úgy a stewardok, hogy 12 versenyzőt figyelmeztetésben részesítenek: Kevin Magnussent, Daniil Kvyatot, Nicholsa Latifit, Antonio Giovinazzit, Carlos Sainzot, Alex Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót, Sergio Perezt, Lando Norrist, Esteban Ocont és George Russellt.
„A versenybírók arra jutottak, hogy az incidens fő okozója a gáz- és fékpedál következetlen használata volt az utolsó kanyartól kezdve a pálya célegyenesében a fent említett versenyzők által” – áll a kiadott közleményben.
„A stewardok tisztában vannak azzal a kihívással, amit a célvonal elhelyezkedése jelentett ezen a pályán, mint ahogy azzal is, hogy a versenyzők előnyt akartak kovácsolni az újraindításból.”
„Viszont az incidens bizonyítja, hogy óvatosságra van szükség a versenyek újraindításakor, és szélsőséges dominóeffektus ment végig a mezőnyön.”
„Azt is észrevettük, hogy néhány versenyző elkerülhette volna a balesetben való érintettséget, ha nem követi közvetlenül az előtte lévőt. Ezzel ugyanis blokkolták a beláthatóságot, és nem látták, mi történik az előttük lévő autó előtt.”
„Figyelmeztetést alkalmaztunk, mivel a versenybírók szerint egyetlen versenyző sem hibáztatható teljesen, vagy túlnyomórészt.”
A Mercedes világbajnok versenyzője, Lewis Hamilton szerint viszont egész egyszerűen az okozta a felfordulást, hogy nagyon későn kapcsolták ki a jelzőfényeket a biztonsági autó tetején, így az élen autózó Valtteri Bottasnak sokáig szorosan követnie kellett a biztonsági autót.
„Egyre később és később kapcsolják le a Safety Car jelzőfényeit. Azért vagyunk a pályán, hogy pozíciókért harcoljunk. Főleg, amikor az ember kiérdemel egy pozíciót, ahogy azt Valtteri is tette azzal, hogy az élen volt” – mondta Hamilton.
„Nyilvánvalóan próbálják izgalmasabbá tenni, de ma egy kicsit talán átlépték a határt. De Valtteri pontosan azt tette, amit mindenki más csinált volna.”
„Egyértelmű, hogy ez egyáltalán nem Valtteri hibája volt! Inkább a döntéshozók! „Nyilvánvalóan próbálnak izgalmakat kreálni, de ma láthattuk, hogy ezzel embereket sodornak veszélybe. Szóval talán át kellene gondolni.”