2010 átmeneti év lesz a Forma-1-ben? - F1VILÁG.HU

2010 átmeneti év lesz a Forma-1-ben?

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Német lapértesülések szerint hamarosan megállapodás születik a csapatok és az FIA elnöke, Max Mosley között, jóllehet a FOTA szerdai ülésén úgy döntött, ideiglenesen felfüggeszti a Williams tagságát, miután a grove-i bázisú gárda beadta nevezését a jövő évi bajnokságra.

Német lapértesülések szerint hamarosan megállapodás születik a csapatok és az FIA elnöke, Max Mosley között, jóllehet a FOTA szerdai ülésén úgy döntött, ideiglenesen felfüggeszti a Williams tagságát, miután a grove-i bázisú gárda beadta nevezését a jövő évi bajnokságra.

A csapatvezetők ma ismét összeültek Londonban, hogy tovább folytassák a tárgyalásokat, és mielőbb megoldást találjanak a kialakult helyzetre, ami egyre égetőbb, hiszen két napon belül lejár a jövő évi nevezési határidő.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a csapatok egy igen konstruktív találkozó végéhez közelednek, és már küszöbön a megegyezés Mosley-val, aki állítólag készen áll egy évvel eltolni a valódi költségvetési sapka bevezetését.

A német napilap értesülései szerint a csapatok többsége azt szeretné, ha a jövő évben 100 millió euró lenne a költségvetési keret, ami egyébként a tervezettnél (45 millió euro) több mint kétszer nagyobb.

Mosley állítólag hajlik az ötlet felé, és készen áll “átmenetivé” nyilvánítani a következő évet, ám annak érdekében, hogy az új csapatok számára továbbra is vonzó maradjon a Forma-1, engedélyezné az új belépők számára az ügyfélautók használatát, amíg 2011-ben be nem vezetik a valódi (45 millió eurós) költségvetési sapkát.

A csapatok korábban a költségek felügyelete miatt is háborogtak, ugyanis nem tartották szerencsésnek, hogy az FIA belelát a könyvelésükbe. Ecclestone már hetekkel ezelőtt utalt arra, hogy ezzel nem lehet probléma, ugyanis a csapatok akár egy mindenki által elfogadott külsős cégekkel is elvégeztethetik az auditálást.

A hírek szerint már a monacói hétvégén megegyeztek a csapatok a részletekben, és már akkor felmerült a 100 millió eurós költségvetési plafon, ám a Ferrari és a Toyota ellenkezett, mert hallani sem akart arról, hogy bármilyen módon is korlátozzák a költségeket. Most viszont megoldódni látszik a helyzet…

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!