A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint hatalmas hiba lenne az FIA részéről, ha már a 2010-es idényben kötelezővé tenné a hibrid motorok használatát, melyre a legutóbbi megbeszélések alapján igen nagy az esély.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint hatalmas hiba lenne az FIA részéről, ha már a 2010-es idényben kötelezővé tenné a hibrid motorok használatát, melyre a legutóbbi megbeszélések alapján igen nagy az esély.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley a hét elején megerősítette, továbbra is célja, hogy minél előbb bevezesse a környezetbarát technológiákat a Forma-1-be, melynek részeként akár már a 2010-es idénytől kötelezővé válhat a hibrid motorok használata.
A német Auto Motor und Sport értesülései szerint az autógyártók azonban nem lelkesek Mosley ötlete miatt, különösen azok után nem, hogy a szövetség az idei évtől három esztendőre befagyasztotta a motorfejlesztéseket, a költségek csökkentése érdekében.
Az új motorformula értelmében a 2010-es idénytől bevezetésre kerülnének a 675 lóerős energiatároló-rendszerrel ellátott V8-as erőforrások, melyek a fékezés közben felszabadult energiát csatolnák vissza egy hatalmas ultrakondenzátorba. Az itt felgyülemlett plusz energiát pedig egy a korányon elhelyezkedő gombbal lehetne felszabadítani az előzések elősegítése érdekében.
Mosley továbbá azt szorgalmazza, hogy a motoroknak a jövőben két versenyhétvége helyett négyet kelljen teljesíteniük, melyeket egy évben csak egyszer lehetne továbbfejleszteniük a csapatoknak. Mindez szintén a költségeket próbálja minimalizálni.
A kiscsapatok profitálhatnának ebből a legtöbbet, különösen úgy, hogy a gyártók maximum 10 millió euróért adhatnák el erőforrásaikat.
Bár a hibrid motorok bevezetése új ötlet a szövetség részéről, Ecclestone egyáltalán nem lelkes emiatt, ugyanis véleménye szerint már így is elég környezetbaráttá vált az egész Forma-1.
“Elég zöldek vagyunk már” – mondta a 79 éves üzletember. “Azon kellene inkább elgondolkoznunk, miként tudnánk boldoggá tenni a motorgyártókat.”