A csapatok szövetsége (FOTA) genfi sajtótájékoztatóján nem csak az idei szezont érintő felvetéseit ismertette, hanem néhány olyan kezdeményezést is felvázolt, amely a következő évben kerülhetnek majd bevezetésre az F1-ben.
A csapatok szövetsége (FOTA) genfi sajtótájékoztatóján nem csak az idei szezont érintő felvetéseit ismertette, hanem néhány olyan kezdeményezést is felvázolt, amely a következő évben kerülhetnek majd bevezetésre az F1-ben.
A FOTA nagyobb betekintést engedne a nézőknek a csapatok adataiba, konstruktőri pontot osztana a leggyorsabb boxkiállásért minden futamon, és 300-ról 250 kilométerre, illetve 2:00 óráról 1:40-re csökkentené a versenytávot a 2010-es idénytől a Forma-1-ben.
Az időmérő rendszere is változhat, bár arról egyelőre született döntés, nem úgy, mint a költségcsökkentő intézkedésekről.
A FOTA továbbra is azon van, hogy drasztikusan csökkentse a költségeket a jövőben, és a csapatok kisebb költségek mellett is versenyképesek lehessenek. A szövetség tervei között szerepel, hogy korlátozza egy adott szezonban bevethető újítások számát.
“2010-től további megszorítások lesznek” – mondta a BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen. “Az aerodinamika terén megegyeztünk a fejlesztések szintjében. Ez ismét felével fog csökkenni: 50%-a lesz a 2009-es szintnek.”
“Ami a karosszériát illeti, ezen a téren megegyeztünk abban, hogy korlátozzuk az elemek és újítások számát egy adott szezonban. Mindössze egyetlen specifikációnk lesz a kerekekre, a túlélőcellára, illetve az első- és hátsó törésstruktúrára.”
“Évente két specifikáció a motorborításra, az oldallemezre, a diffúzorra, a fenéklemezre, és a fékhűtőkre. További öt a szárnyakra, ahol a trimmelés engedélyezett lesz” – folytatta a német szakember, aki azt is elárulta, hogy a motorokhoz hasonlóan, a váltókat is három évre befagyasztják, 2010-től 2012-ig.
Theissen azt is elmondta, hogy négy váltó áll majd a csapatok rendelkezésére egy szezonban, amit 1.5 millió euróért bárki megvásárolhat. Az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer (KERS) is egységesítésre kerülhet a jövő évben, ám arra majd tendert írnak ki, melynek részletei még nem ismertek.
A különleges anyagok használata sem lesz engedélyezett, befagyasztják a fékeket, valamint a telemetria- és rádiórendszerek is egységesítésre kerülnek a jövőben.