2017-ben visszatérhet a tankolás a Forma-1-be – döntöttek minderről a Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén a résztvevő csapatok, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
2017-ben visszatérhet a tankolás a Forma-1-be – döntöttek minderről a Stratégiai Munkacsoport csütörtöki ülésén a résztvevő csapatok, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
A tankolást a 2009-es év végén tiltották be a Forma-1-ben – elsősorban biztonsági okokra hivatkozva – ám az FIA pénteken megerősítette, a Stratégiai Munkacsoport tegnapi ülésén megállapodás született arról, hogy 2017-től kezdődően ismét engedélyezett lesz.
Nemcsak ez változik a királykategóriában, hanem jönnek majd a szélesebb gumik, valamint a magasabb fordulaton működő motorok a nagyobb hanghatás elérése érdekében – arról azonban szintén döntöttek, hogy a jövőben is a jelenlegi V6-os turbómotorokat használja a mezőny, azt ugyanis elutasították a résztvevők, hogy két különféle erőforrást használjanak a Forma-1 csapatai.
2017-re az aerodinamika is jelentősen átalakul, hogy a versenyautók gyorsabbak, valamint sokkal agresszívebb kinézetűek legyenek. A változtatástól azt remélik, az autók körönként 5-6 másodpercet (!) gyorsulnak.
Ami a jövő évet illeti: komoly változás, hogy a csapatok szabadon megválaszthatják, a rendelkezésre álló négy gumikeverékből melyik kettőt kívánják használni az adott versenyhétvégén.
A kliensautók ötletét is napirendi pontként tárgyalták csütörtökön, mint a költségcsökkentés egy formáját.
Ahogyan arról beszámoltunk, az idei ötödik motor használatával kapcsolatos javaslatot végül elutasították, így a versenyzők az eredeti terveknek megfelelően egy idényen belül csak négy erőforrást használhatnak.