Mindössze 5 nappal nagyot nyerhet 2018-ban a Red Bull Forma-1-es csapata – legalábbis Christian Horner csapatfőnök szerint, aki elárulta, változtatnak eddigi autófejlesztési metódusaikon.
Az osztrák istálló 2017-ben nagyot lépett előre RB13-as modelljével, mely idén 3 futamgyőzelmet is szerzett eddig, a Red Bull pedig így több pontot tudott gyűjteni a Ferrarinál a nyári szünet óta.
A Milton Keynes-i alakulat azonban nagy árat fizetett a gyenge szezonkezdetért – amikor is túl későn jöttek rá arra, hogy a szélcsatornában kapott értékek nem kaptak megerősítést a versenypályán.
Annak érdekében, hogy jövőre ne legyenek hasonló problémák, a Red Bull úgy döntött, szakít eddigi autófejlesztési politikájával, miszerint egészen az utolsó pillanatig dolgozik versenygépén.
Az osztrákok ehelyett 5 nappal előrehozták a határidőt, ami Horner szerint sokat jelenthet 2018-ban.
„Egy kicsit korábbi határidőt tűztünk ki – ami mindössze 5 napot jelent. A tervezés azonban annyira összehangolt, a gyártási ütemek pedig annyira szorosak, hogy ez az 5 nap nagyon értékes lesz abból a szempontból, hogy jó formában kezdjük az évet” – mondta a Red Bull csapatfőnöke.
„A célunk az, hogy az első teszten olyan helyzetben legyünk, hogy 100 kört is teljesíteni tudunk.”
Horner azt mondja, mivel komoly szabályváltozások nem lesznek 2018-ban, a csapat át tudja menteni közelmúltbéli remek formáját a következő idényre.
„Eléggé stabilak a szabályok, szóval azok a leckék, melyeket az RB13-assal megtanultunk, hasznosíthatók lesznek az RB14-es esetében is.”
„Természetesen reméljük, hogy a motor terén is javul a teljesítmény és a megbízhatóság a télen, hiszen ez is alapvető fontossággal bír számunkra.”
„Megmutattuk, hogy nagyon versenyképes kasztnink van. Azt gondolom, a magyarországi verseny óta nagyon-nagyon erősek vagyunk. Ha az idén tanultakat hasznosítani tudjuk a jövő évi autó esetében, akkor remélhetőleg jobb formában kezdhetjük majd az évet Melbourne-ben.”