A Red Bull azt követően döntött úgy, saját motor fejlesztésébe kezd, hogy 2020 őszén a Honda bejelentette, a 2021-es szezont követően kiszáll a Forma-1-ből. Azóta a felek megállapodtak abban, a Red Bull 2025 végéig a Honda V6-osait használja az F1-ben, sőt, tavaly óta azt is tudni lehet, a Honda 2026-ban visszatér, mégpedig az Aston Martin partnereként.
A Red Bull Milton Keynes-i motorközpontjában mindeközben gőzerővel folyik a munka, Christian Horner csapatfőnök pedig azt mondja, a motorfejlesztés egyelőre a tervek szerint halad — ám természetesen hatalmas fába vágták a fejszéjüket.
„Nagyon meredek a tanulási görbénk, miközben 70 évnyi hátrányban vagyunk a Ferrarihoz képes” — fogalmazott a brit szakember. „Nagyszerű szakemberek dolgoznak nálunk, és ugyanazt a filozófiát alkalmazzuk, mint a kasztni terén. De ez egy másmilyen kihívás.”
„Nincs garancia, és nincs tudás sem arra vonatkozóan, hogy hogyan áll mindenki. Ezekkel az új szabályokkal mindenki tiszta lappal indul, nekünk pedig nincs meg az az előnyünk, hogy egy meglévő motorból tanulni tudunk.”
„A költségplafon szempontjából ez hátrány, ugyanakkor viszont nem is zavar meg bennünket az aktuális motor, a megbízhatósági problémák megoldása, és mindazok, amikkel jelenleg meg kell küzdeniük a gyártóknak.”
„Csak 2026-ban fogjuk igazán látni, mi a helyzet, de jelenleg minden a tervek szerint halad. Kevesebb mint két évünk maradt, és ha megnézem azt a fejlődést, amit az elmúlt két évben elértünk, azt kell mondjam, nagyon lenyűgöző. Nagyon bátor az, amit megcsináltunk, igazán tökös dolog. A Red Bull nem nyert volna meg 117 versenyt, ha nem hoztunk volna meg bátor döntéseket.”