A balesetek miatt a Mercedes kénytelen volt leállni az idei autó fejlesztésével - F1VILÁG.HU

A balesetek miatt a Mercedes kénytelen volt leállni az idei autó fejlesztésével

HIRDETÉS
A Mercedes kénytelen volt leállítani idei Forma-1-es autójának fejlesztését az utóbbi hetek balesetei miatt. A német gyártót több drága incidens sújtotta a nyár óta, köztük Andrea Kimi Antonelli monzai edzésbalesete, valamint George Russell időmérőn történt kicsúszása Austinban, és újabb ütközése Mexikóban.
BAKU CITY CIRCUIT, AZERBAIJAN - SEPTEMBER 14: George Russell, Mercedes F1 W15, in the pit lane during the Azerbaijan GP at Baku City Circuit on Saturday September 14, 2024 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

A helyreállítási költségek miatt — különösen Russell múlt hétvégi alvázsérülése után — a Mercedes állítása szerint a költségplafon korlátozásai miatt nincs már lehetőség további fejlesztésekre.

„A költségplafon világában ez egy bonyolult helyzet” — mondta Toto Wolff csapatfőnök. „Ez a három baleset hátrányba hozott minket, és különösen a pénteki, mexikói incidens volt súlyos. Teljesen új alvázat kellett választanunk, ami óriási költséghatást jelent a költségvetési korlátozások idején.”

„Valószínűleg vissza kell fognunk azt, hogy mit tehetünk az autóra. Brazíliában két fejlesztési csomagunk lesz, két padlólemez, de ez lényegében az utolsó fejlesztés. Semmi más nem fog érkezni. Bizonyos alkatrészek korlátozott mennyiségben állnak rendelkezésre, ezért kreatívnak kell lennünk a kezelésükben. Ez mindenképp hatással van arra, hogy hány fejlesztési elemet tehetünk az autóra, és a válasz: semennyit.”

Annak ellenére, hogy a költségplafon korlátozásai további balesetek esetén még nagyobb fejfájást okozhatnak, Wolff elmondta, hogy a Mercedes nem korlátozza Lewis Hamiltont és Russellt, amikor pozíciókért küzdenek a pályán. 

„Olyan jók és tapasztaltak, hogy engedjük a versenyzést” – magyarázta Wolff. „Nem érezzük azt, hogy ez kezd veszélyessé válni.”

„A végén tettünk egy megjegyzést George felé, amikor világos volt, hogy Lewis gyorsabb autóban ül Mexikóban, hogy talán az egyenesben az egyik védekezés kicsit késői mozdulat volt. De nem kételkedem a két versenyzőben.”

Bár Brazíliában két új padlólemez áll majd rendelkezésre, mivel Russell austini sérült elemét megjavították, Wolff szerint elképzelhető, hogy a csapat megosztja a csomagokat az autók között. 

„Mindig nyitott vagyok arra, amit a versenyzők gondolnak” – mondta a szakember. „Ha biztos vagyok benne, hogy George az új padlólemezt választja, Lewis talán ki akarja próbálni a régi padlólemezt Brazíliában. Mindenképpen beszélünk vele, és megnézzük, mi az ő preferenciája.”

Hamilton visszatérése a régi padlólemezhez egybeesne a Mercedes azon kétségeivel, hogy az új csomag esetleg aerodinamikai egyensúlytalanságot okoz, amely balesetekhez vezethet. Wolff ezzel kapcsolatban hozzátette: „Lehet, hogy van valami az aero-frissítési csomagban, ami olyan dolgot vált ki, amit nem értünk, mivel Austinban két súlyos baleset történt ugyanabban a kanyarban. De volt egy balesetünk a régi autóval is.”

Hirdetés

„Ezek az autók annyira pengeélen táncolnak, hogy érdekes kísérlet lesz Brazíliában látni, vajon a nagy sebességnél felmerülő instabilitás vagy kis sebességű tényező okozza-e a problémát. Nem hiszem, hogy egyszerűen kijelenthetjük, hogy az egyik jobb, mint a másik.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A balesetek miatt a Mercedes kénytelen volt leállni az idei autó fejlesztésével
Verstappen reagált a kritikákra: Háromszoros világbajnok vagyok, tudom, mit csinálok!
Marko kijelentette, Perez év végéig megtarthatja az ülését
Az F1-es Sao Pauló-i Nagydíj TV-közvetítései
Kiderült, milyen gumikat kell használniuk az F1-es csapatoknak a hajrában

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!