A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, csapata készen áll a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) éles bevetésére, de egyelőre még nem döntött arról, használni fogja-e az eszközt a szezonnyitón Melbourne-ben.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen megerősítette, csapata készen áll a kinetikus energiatároló rendszer (KERS) éles bevetésére, de egyelőre még nem döntött arról, használni fogja-e az eszközt a szezonnyitón Melbourne-ben.
Az idei évben bevezetésre kerülő hibrid rendszer sokaknak okoz fejtörést így, a szezon kezdetéhez közeledve, ugyanis annak ellenére, hogy elkészültek az eszközzel, koránt sem biztos, hogy bevetik azt az első versenyeken.
A BMW Sauber is sikeresen elvégezte az utolsó teszteket a KERS-szel, amely bármikor bevethető élesben, ám Theissen hozzátette, hogy minden verseny előtt megvizsgálják majd, érdemes-e az autóba építeni a rendszert.
“A KERS rendszerünk olyan állapotban van, hogy bármikor élesben bevethető, ami azt jelenti, hogy akár már Melbourne-ben is használhatjuk. Most már csak az előnyeit és a hátrányait kell összevetni” – mondta a német szakember.
“Pozitívum, hogy a versenyzők körönként 6.6 mp-ig extra 82 lóerővel gazdálkodhatnak. Azonban a rendszer elég nehéz, ami kihat az autó súlyeloszlására, illetve a hátsó gumik kopására. Éppen ezért pilótánként, versenyről-versenyre döntünk majd arról, bevetjük-e a hibrid rendszert.”
Sokan attól tartanak, hogy az új eszköz hátrányba sodorhatja a nehezebb pilótákat, ugyanis jóval kevesebb ballasztot helyezhetnek el autóikon a változatlan minimum súlyhatár miatt.
Theissen megerősítette, hogy valóban hátrányban lesznek majd a testesebb pilóták, azonban hozzátette, ez eddig, még a KERS rendszer bevezetése előtt is így volt.
“A szabályok szerint pilótával együtt minimum 605 kg lehet az autó súlya. Az aktuális és a minimum súly közötti különbség adja meg azt, hogy mennyi ballasztot használhatsz az optimális hatás elérése érdekében” – magyarázta.
“Ez pedig azt jelenti, hogy a nehezebb versenyzők hátrányban vannak, hiszen kevesebb ballaszt áll a rendelkezésükre, hogy kiegyensúlyozzák az autójukat. A KERS használata pedig tovább csökkenti a mozgásteret – a rendszer súlya miatt – kevesebb ballaszt áll a rendelkezésedre.”
“Éppen ezért annak elkerülése érdekében, hogy a Forma-1 a zsokék küzdelméről szóljon, mindent el kell követnünk azért, hogy megemeljük az autók minimum súlyhatárát a jövőben” – folytatta Theissen, aki azt is elmondta, hogy csapata a bajnoki címet célozza meg az idei évben, ahogy azt már évekkel ezelőtt eltervezte.
“Egy hosszú távú menetrendet követünk. Első évünkben azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy folyamatosan ott legyünk a pontszerző helyeken, második évünkben az volt a cél, hogy néhány dobogós helyezést szerezzünk, míg harmadik évünkben meg akartuk szerezni első futamgyőzelmünket.”
“Ezeket a céljainkat kivétel nélkül elértük. 2009-ben egy újabb szintre szeretnénk jutni, ami kétségkívül az eddigi legnehezebb lesz: harcba szeretnénk szállni a bajnoki címért.”
“Az F1.09 egy kiváló autó, amivel beteljesíthetjük ezt a célunkat. Majd meglátjuk, mi fog történni az idei 17 versenyen. Annyit tudunk, hogy tervezhetsz a teljesítményeddel, de az eredményeiddel nem” – tette hozzá Theissen.