Bár csapata mindent megtesz annak érdekében, hogy már az idei évben megszerezze első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy ez kihatással lenne 2009-es programjukra.
Bár csapata mindent megtesz annak érdekében, hogy már az idei évben megszerezze első futamgyőzelmét a Forma-1-ben, BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy ez kihatással lenne 2009-es programjukra.
Azt követően, hogy a BMW Sauber a vártnál jobban kezdte meg az idei évet, és három dobogós helyezésével jelenleg a bajnokság élén áll, a német-svájci alakulat tisztában van azzal, hogy az egész szezonban keményen kell fejlesztenie, ha tartani akarja a lépést ellenfeleivel.
Igen ám, de azzal, hogy a jövő évben szinte alapjaiban változnak meg a szabályok, a csapatoknak már a szokásosnál korábban meg kell kezdeniük a felkészülést a 2009-es idényre, így azok, akik a szezon végéig harcban állnak majd a bajnoki címért, és ez nyilván leköti figyelmüket, hátrányba kerülhetnek.
Theissen is tisztában van ezzel, és jól tudja, csapatának komoly döntéseket kell majd hoznia 2008-as és 2009-es programjáról a következő hónapokban, de úgy érzi, ezzel nem lehet gond.
“Valóban nem egyszerű, hiszen párhuzamosan kell dolgozni az idei és a jövő évi versenygépen” – magyarázta a német szakember. “Közel 700 dolgozónk van, de tudom, hogy az előttünk álló két élcsapat még több embert foglalkoztat. Egy szélcsatornák van, míg mások kettővel rendelkeznek, így párhuzamosan dolgozhatnak a 2008-as és a 2009-es autó aerodinamikai csomagján.”
“Azonban a lehető legjobban át kell vészelnünk ezt a dolgot, és mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a jövő évi autónk is ütőképes legyen. Tudjuk, hogy már most meg kell kezdeni a 2009-es autó fejlesztőmunkálatait” – tette hozzá Theissen, aki azonban most inkább arra fókuszálna, hogy megoldást találjon csapata gyenge rajtjaira.
“Volt egy kisebb problémánk a rajtnál Bahreinben. Mindkét versenyzőnk pozíciót vesztett egy vélhetően technikai probléma miatt, amit még meg kell vizsgálnunk. Ha valóban technikai probléma volt, akkor azt a következő versenyre meg kell oldanunk.”