A száguldó cirkusz vezetősége még nyáron publikálta a 2026-ban érkező motorszabályokat, ezt követően pedig az Audi be is jelentette, egy meglévő istálló partnereként megérkezik majd a Forma-1-be. Jó esély van arra is, hogy az ingolstadtiak testvérmárkája, a Porsche is visszatér a királykategóriába, bár erről egyelőre még nem született döntés.
Mindez azt jelenti, hogy néhány éven belül a Mercedesen kívül két német gyártó is szerepelhet az F1-ben, a BMW azonban nem tervezi a szereplést az autósportok csúcsosztályában. Andreas Roos, a BMW M Motorsport vezetője a Motorsport-Total.com című internetes portálnak nyilatkozva azt mondta, „nem gond” számukra az F1-től való távolmaradás, mivel a BMW-t „egyáltalán nem érdekli jelenleg” a sorozat.
„Azt gondolom, reálisan kell látnunk a dolgokat. Nagyon komolyan invesztálni kell a Forma-1-be, és amíg ez vissza nem jó, nagyon sokáig nagyon sikeresnek kell lenned. Szóval elégedettek vagyunk azzal a nagy projektcsokorral, amivel jelenleg rendelkezünk a motorsportban” – fogalmazott a szakember.
„Gyakorlatilag már teljes mértékben az elektromosítás irányába tartunk, benne vagyunk a villamosításra való átállásban. Az LMDh (Le Mans Daytona h) tökéletesen illeszkedik ebbe – és nemcsak 2026-ban, mint amikor a Forma-1 is elindul ebbe az irányba.”
A BMW utoljára 2000 és 2009 között szerepelt a Forma-1-ben, kezdetben a Williams partnereként, majd 2006-ban a Sauber átvételével gyári csapatot indított. Az istálló a 2008-as Kanadai Nagydíjon győzni is tudott, 2009 végén azonban elköszönt a gyártó a sorozattól.
Frank van Meel, a BMW M Motorsport GmbH vezérigazgatója elismeri, milyen marketingértéke van a Forma-1-es szereplésnek, elmondása szerint azonban a BMW „nem pusztán marketingokokból vesz részt a motorsportban”.
„Szeretnénk származtatni valamit a szériának, és együtt fejlődni” – magyarázta Meel. „Ezért is van az, hogy az LMDh egyértelműen fontosabb számunkra, mint a Forma-1. Az túl messze van az M-szériánktól, ráadásul időben is messze esik a villamosítást tekintve.”