A Mercedes beszállítója, a Brembo továbbra is vizsgálja, miért tört el Lewis Hamilton versenyautójának jobb első féktárcsája a Német Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A Mercedes beszállítója, a Brembo továbbra is vizsgálja, miért tört el Lewis Hamilton versenyautójának jobb első féktárcsája a Német Nagydíj szombati időmérő edzésén.
A brit versenyző a kvalifikáció első etapjában bukott nagyot fékprobléma miatt – Hamilton szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet, autója azonban csúnyán összetört.
A Mercedes úgy döntött, a vasárnapi versenyen már nem a Brembo, hanem a Carbone Industries féktárcsáit használja, és csak azért úszták meg a büntetést a csere miatt, mert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadta, hogy ezek a féktárcsák teljesen ugyanolyan, mint az addig használtak.
A Brembo természetesen mélyreható elemzésekbe kezdett, hogy kiderítse, mi volt a probléma.
„Nyugodtak vagyunk, mert egyszeri eset volt, és mert ki fogjuk deríteni, hogy mi okozta a problémát” – mondta a vállalat szóvivője az AUTOSPORT-nak.
„Ugyanezen anyag ugyanezen specifikációját eredményesen használtunk már idén jóval megterhelőbb körülmények között Kanadában és Bahreinben. Minden egyes féktárcsát terheléses tesztnek vetünk alá, ezek a tesztek mind meghaladják azokat a határértékeket, melyek egy-egy versenyen érik a terméket.”
„Az okok, melyek okozhatták a történteket, teljesen különbözőek, és akár még külső tényezők is szerepet játszhattak. Amint rendelkezésünkre áll az összes telemetriai adat, lehetőségünk lesz arra, hogy valós és összetett információkkal szolgáljon.”