A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head szerint az újoncoknak semmi előnyük nem származik abból, hogy a Cosworth magasabb fordulatszámmal működő erőforrásait használhatják a jövő évben, mert a többéves egységek más területen hátrányt jelentenek.
A Williams istálló résztulajdonosa, Patrick Head szerint az újoncoknak semmi előnyük nem származik abból, hogy a Cosworth magasabb fordulatszámmal működő erőforrásait használhatják a jövő évben, mert a többéves egységek más területen hátrányt jelentenek.
Az idei évben a motorok fordulatszáma nem haladhatja meg a 18.000-et, és bár ez a szabály nem változik jövőre, a Cosworth mentességet élvez ez alól, mert az irányító testület szerint a cégnek sem pénze, sem ideje nincs arra, hogy átalakítsa egységeit.
Bár sokan azt gondolják, hogy a Cosworth ~ 20.000-es fordulatszámon pörgő motorjai előnyt jelentenek majd a három új gárdának – USF1, Campos, Manor –, Head szerint ennek éppen az ellenkezője igaz.
“A (2006-os) Cosworth motor biztosan több üzemanyagot fogyaszt, mint a jelenlegi, már sokkal modernebb egységek. Emiatt pedig az újoncoknak körülbelül 15 kg-mal több üzemanyagot kell majd cipelniük a versenyen, ugyanis tilos lesz a tankolás a futam közben” – magyarázta a brit szakember az Auto Motor und Sportnak.
“Ez pedig nem kevesebb, mint fél másodpercet jelenthet majd körönként, nem is beszélve arról, hogy a nagyobb súly miatt jóval gyorsabban kopnak majd az abroncsok, amik még inkább megnehezítik a versenyzők dolgát.”
Head már csak tudja, hiszen csapata a Cosworth motorjait használta 2006-ban, pontosan azokat, amiket az újoncok rendelkezésére bocsájt majd a következő idényben.