A Cosworth vezérigazgatója, Tim Routsis egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy le kell fojtaniuk jövő évben bevetésre kerülő motorjaikat, mert meggyőződése, hogy mindenük megvan ahhoz, hogy versenyképes egységekkel térjenek vissza a Forma-1-be.
A Cosworth vezérigazgatója, Tim Routsis egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy le kell fojtaniuk jövő évben bevetésre kerülő motorjaikat, mert meggyőződése, hogy mindenük megvan ahhoz, hogy versenyképes egységekkel térjenek vissza a Forma-1-be.
A brit motorgyártó három év után, akkori motorjainak egy felfrissített változatával tér vissza a királykategóriába, így sokan attól tartanak, hogy azok nem fogják tudni felvenni a versenyt a rivális gyártók jóval kifinomultabb egységeivel.
Az FIA ezért engedélyt adott arra, hogy 18.000 helyett 20.000-es fordulatszámon futtathassák motorjaikat, ám végül – a viták elkerülése érdekében – maga a cégóriás úgy döntött, lefojtja erőforrásait.
Ez pedig felveti a kérdést, vajon nem lesz-e hátrányban a három újonc, a Manor Grand Prix, a Campos Meta 1, és a Team US F1, a többiekkel szemben, akik amúgy is jóval nagyobb tapasztalattal rendelkeznek minden téren.
Routsis azonban biztos abban, hogy versenyképesek lesznek a jövő évben, és szakembereik kiváló munkájának köszönhetően, lefojtott motorjaik is fel fogják tudni venni a versenyt a nagy gyártók – könnyebb, kiforrottabb, és jobb fogyasztással bíró – egységeivel.
“Mi javasoltuk a 18.000-es limitet, hogy elkerüljük a feszültséget, illetve az esetleges konfliktust” – mondta a szakember. “Magabiztosak vagyunk, hogy a lefojtott motorok is versenyképesek lesznek, hiszen elég korán megkezdtük a munkát.”
“Véleményem szerint a csapatok nem lesznek kevésbé versenyképesek a lefojtott motor miatt. Sőt mi több, én inkább előnyöket látok, hiszen a kisebb fordulatszám miatt csökken a motor fogyasztása. Kevesebb hőt kell elvezetni, így kisebbre vehetjük a hűtőket, mellyel csökken a légellenállás.”
A Cosworth szimulációi szerint a lefojtott motor legalább olyan erős és versenyképes lesz, mint a nagy gyártók jelenlegi egységei. Routsis azt is elmondta, hogy a korábbi tervekkel ellentétben, mégsem öt, hanem a többiekhez hasonlóan, nyolc motort szállítanak majd a versenyzőknek a következő idényben.
“Teljes mértékben elégedettek vagyunk azzal a koncepcióval, hogy 18.000-re redukáljuk motorjaink fordulatszámát, azonban véges idő áll a rendelkezésünkre, hogy legyártsuk az egységeket, így nincs időnk arra, hogy megnöveljük az élettartamukat, ezért maradnunk kell a nyolcas keretnél” – magyarázta a szakember.
A Cosworth már most toborzásba kezdett, hiszen három csapat ellátásához sokkal több dolgozóra lesz szüksége a következő években, ám Routsis elmondta, hogy vezető szakembereiket megtartották, akikkel számos sikert értek el a múltban.