Még csak az idei évben került bevezetésre, ám a szezon végén el is tűnhet a kinetikus energiatároló rendszert az F1-ben, állítja a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore.
Még csak az idei évben került bevezetésre, ám a szezon végén el is tűnhet a kinetikus energiatároló rendszert az F1-ben, állítja a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore.
Az FIA annak reményében vezette be a hibrid rendszert, hogy ezzel is zöldebbé tegye a királykategóriát, ám ezen törekvése úgy tűnik, kudarcot vallott, hiszen szinte senki nem használja az eszközt.
Ennek két oka is van, az egyik az, hogy a rendszer tömege negatív hatással van az autók súlyeloszlására, a másik pedig az, hogy fejlesztése rengeteg pénzt visz el, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben nem túl előnyös.
Bár az irányító testület a jövő évtől kötelezővé tenné az eszköz használatát, sőt még az sem kizárt, hogy pályázatot hirdet az egységes KERS beszállítására, Briatore elmondta: a FOTA azt szeretné, ha már az év végén betiltanák a rendszert az F1-ben.
“A FOTA azt szeretné, ha betiltanák 2010-ben” – mondta az olasz szakember a Gazzetta dello Sportnak. “Már az elején felismertük, hogy a KERS csakis arra jó, hogy leszívja a pénztárcánkat, de arra nagyon. Ezt pedig az FIA-nak is be kellett volna látnia.”
“Már a szezon elején kellett volna erről beszélni, ahogy a diffúzorról is. Mivel ez nem történt meg, komoly költségekbe kellett vernünk magunkat, sőt olyan dolgokat kellett fejlesztenünk, amik egyáltalán nem hasznosak.”
“Az a legnagyobb hiba, hogy nem világosak a szabályok. Átlátható regulákra lenne szükségünk, amik feketén-fehéren kimondják, hogy mit lehet, és mit nem lehet.”
“Véleményem szerint ismét olyan szabályok kellenek, amikkel mindenki egyenlő eséllyel indulhat, mert most valaki KERS-szel, valaki KERS nélkül, valaki szuper diffúzorral, valaki pedig anélkül áll rajthoz, ami nagyon nem jó” – tette hozzá Briatore.