A soron következő Monte-Carlói- és Kanadai Nagydíj előtt a csapatok három napon át tesztelnek a franciaországi Paul Ricard versenypályán, ahol már ezekre a futamokra készítik fel autóikat, melyek számos új aerodinamikai elemmel gazdagodtak.
A soron következő Monte-Carlói- és Kanadai Nagydíj előtt a csapatok három napon át tesztelnek a franciaországi Paul Ricard versenypályán, ahol már ezekre a futamokra készítik fel autóikat, melyek számos új aerodinamikai elemmel gazdagodtak.
A francia ring különleges lehetőséget biztosít a részvevők számára, ugyanis számos konfigurációt tartalmaz, így vonalvezetése könnyedén idomul az egyes pályákéhoz.
A tesztek első napján a monacói megmérettetésre készülnek a csapatok, így a tesztpálya egy olyan konfigurációját használják, amely nagy leszorító erőt igényel.
Ahogy az lenni szokott, a csapatok számos újítással készültek az e heti tesztre. A Williams egy olyan motorborítást mutatott be, melyet először a Red Bull versenygépein láthattunk, és amit a Renault is lemásolt, majd bevetett a Spanyol Nagydíjon.
Az új elemet a német Nico Rosberg tesztelte először a délelőtt folyamán. A meghosszabbított motorborítás ugyan hasonlít a Red Bull és a Renault által is használt megoldáshoz, azonban annak egy továbbgondolt változata, melynek fullánk részén egy extra szárnyelem kapott helyet.
A meghosszabbított motorborítás az autó hátuljának egyensúlyát hivatott javítani, különösen a kanyarokban. Az új fejlesztés nem kulcsfontosságú Monacóban, ám annál hasznosabb lehet Montrealban.
Eközben a Toyota is bemutatott egy új hátsó szárnyelrendezést, amely Monacóban már élesben is bemutatkozhat. A Honda is továbbgondolta orrkúpján lévő extra szárnyát, melynek végeire egy-egy függőleges légterelőt helyezett.