A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri elmondta, nagyon kemény munka vár rájuk, ha szabályosnak minősítik a vitatott diffúzort, mert ahhoz, hogy ők is be tudják vetni az elemet, teljesen át kell szabniuk autójuk hátsó részét, ami sok időbe fog telni.
A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri elmondta, nagyon kemény munka vár rájuk, ha szabályosnak minősítik a vitatott diffúzort, mert ahhoz, hogy ők is be tudják vetni az elemet, teljesen át kell szabniuk autójuk hátsó részét, ami sok időbe fog telni.
Az előszezont beárnyékoló diffúzor botrány a szezonnyitón csúcsosodott ki igazán, ahol a riválisok már a csütörtöki gépátadás után óvást nyújtottak be a Brawn GP, a Toyota, és a Williams ellen, mert úgy gondolták, szabálytalan az autójuk.
A stewardok azonban szabályosnak minősítették a vitatott elemet, amibe természetesen nem nyugodtak bele az ellenfelek, akik fellebbeztek, így az ügy a Fellebbviteli Bíróság elé kerül, ami a Maláj Nagydíj után, április 14-én ül össze Párizsban.
Ha a bíróság szabályosnak minősíti a “dupla” diffúzort – ami egyébként az aerodinamikai csomag egyik legfontosabb eleme – a riválisok kénytelenek lesznek minél előbb előrukkolni egy hasonló megoldással, ha nem akarnak még jobban lemaradni.
A Red Bull és a BMW Sauber vezetése már megerősítette, hogy megkezdte a vitatott diffúzor tervezését és fejlesztését arra az esetre, ha engedélyezik annak használatát a szezon hátralévő részében.
A Ferrari viszont jelezte, hogy időbe fog telni, míg át tud térni a “dupla” diffúzorra, mert ahhoz nem csak a hátsó felfüggesztést (mint az a legtöbb csapat esetében van), hanem a váltó csomagolását is át kell alakítania, ami rengeteg munka.
“Fel kell állítanunk egy fontossági sorrendet. Arra kényszerülhetünk, hogy be kell vezetnünk (a diffúzort)” – mondta az olasz szakember. “Nem lesz egyszerű, abban biztos vagyok, hiszen az autó egész hátsó részét át kell terveznünk. Nagyon, de nagyon nehéz lesz kivitelezni, hogy készen legyünk vele a május 10-i barcelonai futamra.”
A McLaren után a Ferrari is beismerte, ők is azért kerültek hátrányba, mert a bajnoki cím megszerzése érdekében, az utolsó pillanatokig fejlesztették tavalyi autójukat, miközben a riválisok már az idei autóra koncentráltak.
“Azzal, hogy drasztikusan megváltoztak a szabályok az idei évben, és az utolsó futamig harcban voltunk a bajnoki címért a 2008-as idényben, 4-5 hónappal később kezdhettük meg a munkát a szélcsatornában, mint a többiek. És ez az a terület, ami 80%-ban számít egy f1-es autónál, így nem lesz könnyű behoznunk a lemaradást.”
Baldisserri azt is elmondta, hogy a hétvégi Maláj Nagydíjon már jobban szerepelhet csapata, azonban nem számít azonnali áttörésre, ugyanis jócskán le vannak maradva ellenfeleikhez képest.
“Malajzia jobb lehet számunkra. Ott a gumik nem kopnak annyira. Ausztráliában nagyon szenvedtünk a lágyabb keverékű abroncsokon” – magyarázta a szakember. “Azonban a dolgok jelenlegi állása szerint a teljesítményünk messze elmarad a Red Bull és a BMW Sauber teljesítményétől.”
“A Brawn GP pedig megszégyenített minket. Az időmérőn sok üzemanyaggal, másfél másodperccel voltunk mögöttük, de ez a különbség a versenyre eltűnt. Valójában azt gondolom, hogy ha nem történik a végén az a baleset, akkor Kubica meg tudta volna előzni Buttont. Rengeteg előzést segítő elem bekerült az autóba, azonban szerintem az igazi show-t a kétfajta gumikeverék közötti nagyobb különbség okozza.”
A Ferrari a tavalyi évet sem kezdte túl fényesen, akkor is mindkét versenyzője kiesett, ám Baldisserri úgy gondolja, idén sokkal nehezebb feladatuk lesz.