Bár alapjaiban a tavalyi autó továbbfejlesztése, az új Ferrari lényegesen különbözik elődjétől, állítja a csapat technikai igazgatója, Aldo Costa, aki biztos abban, hogy a tavalyi gyenge szereplést követően visszatérhetnek a mezőny élére a Forma-1-ben.
Bár alapjaiban a tavalyi autó továbbfejlesztése, az új Ferrari lényegesen különbözik elődjétől, állítja a csapat technikai igazgatója, Aldo Costa, aki biztos abban, hogy a tavalyi gyenge szereplést követően visszatérhetnek a mezőny élére a Forma-1-ben.
A Ferrari délelőtt mutatta be idei modelljét, elsőként a mezőnyben. Bár az F10 első ránézésre nem sokat változott elődjéhez képest, Costa elmondta, hogy az egy nagyon kemény, és hosszadalmas fejlesztőmunka eredménye.
Az olaszok borzalmasan gyengén teljesítettek a tavalyi évben, így már tavasszal megkezdték az új autó munkálatait, sőt a nyáron már teljes egészében átcsoportosították erőforrásaikat az idei modellre, ami minden területen sokat javult elődjéhez képest.
“Úgy gondoljuk, hogy az új autó óriási előrelépés az aerodinamikai fejlesztés, a beállítások, és a motor szempontjából egyaránt. Meggyőződésünk, hogy sikerült komoly előrelépést tennünk minden területen” – mondta a technikai igazgató a maranellói bemutatón.
“Nem tudhatjuk, hogy ellenfeleink milyen munkát végeztek, erre csak az első versenyen kaphatunk választ. Azonban mindenkit megnyugtathatok afelől, hogy az új autóban benne van minden szenvedélyünk és elhivatottságunk, hiszen minél előbb el szeretnénk felejteni, hogy mi történt a tavalyi évben, és az első versenytől fogva versenyképesek akarunk lenni.”
A Ferrari az elhúzódó vb-harcon kívül annak is köszönhette lemaradását a tavalyi év elején, hogy sokakkal egyetemben, nem mert kockáztatni, és végig kitartott azon álláspontja mellett, hogy illegális a dupla duffúzor, amit végül szabályosnak minősítettek.
Ez pedig azt is jelentette, hogy teljesen át kellett alakítania autója hátsó struktúráját, hogy az alkalmas legyen a nagyobb leszorító erőt generáló elrendezés befogadására, ám nem tudta azt optimalizálni, hiszen akkorra már végleges volt a designja.
Costa elmondta, hogy ezen a területen is sokat léptek előre – bár ezt még kívülről sem lehetett megnézni a bemutatón, ugyanis a csapat azt egy takarólemezzel elbújtatta.
“Mint azt mindenki tudja, a dupla diffúzorokat a szezon közben minősítették szabályosnak. Ez pedig megváltoztatta az autók designját, és a nulláról kellett kezdenünk” – magyarázta.
“Az új versenygépet már ennek tudatában kezdtük megtervezni, így egy optimális elrendezést találtunk, amire a tavalyi évben nem volt lehetőségünk, hiszen a tervek már készen voltak. Komoly a változás, persze nem olyan drámai, mint a tavalyi volt a tavalyelőttihez képest, azonban az új autó lényegesen különbözik az előzőektől.”
A Ferrari – mint minden csapat – egy továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal készül a szezonnyitó Bahreini Nagydíjra, és már most jelezte, hogy komoly aerodinamikai és mechanikai fejlesztéseket tervez a szezon közben.
“Az F10 teljesen más, mint az előző” – mondta Nikolas Tombazis főtervező. “Nagyon elégedettek vagyunk az elvégzett munkával, bár tisztában vagyunk azzal, hogy majd csak a pályán kaphatunk tiszta képet arról, elég jól dolgoztunk-e a felkészülés alatt.”
“A csapat kiválóan dolgozott, minden részlegünket dicséret illeti. Magabiztosak vagyunk, hogy az új autó előrelépést képvisel, és már alig várjuk, hogy megtudjuk, miként teljesít az első versenyeken.”