Annak ellenére, hogy az utóbbi versenyeken csúnyán elvérzett, és egyszerűen képtelen volt harcba szállni ellenfeleivel, a Ferrarinak esze ágában sincs leállni a fejlesztéssel, sőt az évad végéig dolgozni fog idei autóján, árulta el a csapat vezetője, Stefano Domenicali.
Annak ellenére, hogy az utóbbi versenyeken csúnyán elvérzett, és egyszerűen képtelen volt harcba szállni ellenfeleivel, a Ferrarinak esze ágában sincs leállni a fejlesztéssel, sőt az évad végéig dolgozni fog idei autóján, árulta el a csapat vezetője, Stefano Domenicali.
Azt követően, hogy kettős győzelmet aratott a szezonnyitón Bahreinben, a Ferrari versenyzői mindössze kétszer tudtak felállni a dobogóra, és azóta mindkét bajnokságban elvesztették vezető pozíciójukat.
A Ferrari vezetése már a múlt héten megerősítette, hogy felgyorsítja az F10 fejlesztését, és a június végén megrendezésre kerülő Európai Nagydíjra egy átfogó javítócsomaggal készül.
Bár sokak szerint a Ferrari átcsoportosítja erőforrásait már a jövő évi modellre, ha a valenciai csomag sem hozza meg a várt sikert, Domenicali kijelentette, hogy nem fogják leállítani idei versenygépük fejlesztését.
„Nem fogunk leállni az idei autó fejlesztésével, nem fogjuk eldobni az eddigi versenyeket” – mondta a szakember a spanyol AS c. lapnak. „Egészen az év végéig folytatni fogjuk az F10 fejlesztését.”
„A bajnokság még teljesen nyitott, és láthattuk, hogy bármi megtörténhet a versenyeken. Nem fogjuk feladni, nagyon keményen fogunk harcolni, hogy felzárkózzunk, és ismét ott legyünk az élen.”
A Ferrari lemaradása valóban nem tetemes a bajnokságban, Alonsót mindössze csak 14 pont választja el a tabella élén álló Mark Webbertől, ami az idei pontrendszernek köszönhetően akár egyetlen futam alatt behozható.
A spanyol versenyző azonban tisztában van azzal, hogy nem lesz egyszerű dolguk, ugyanis jelentős a lemaradásuk a Red Bullal, és a McLarennel szemben, amit nagy valószínűséggel vadonatúj csomagjuk sem fog tudni áthidalni.
„Nem tudjuk, mennyi időbe fog telni, míg behozzuk a lemaradásunkat, mert való igaz, hogy a Red Bulltól nyolc, a McLarentől pedig hat-hét tizeddel vagyunk elmaradva, és az új csomagunk, amit Valenciában tervezünk bevetni, nem fog ennyit hozni rajtuk” – tette hozzá Alonso.
Spanyol lapértesülések szerint a valenciai csomag számos új elemet tartalmaz, az F10 hátsó része szinte alapjaiban meg fog változni, és nem kizárt, hogy a Ferrari áttér arra a kipufogó-rendszerre, amit a Red Bull is használ, aminek kivezetése nem az oldallemez felső részén, hanem a hátsó felfüggesztés alatt található.