A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali felszólította technikai szakembereit, hogy vizsgálják ki, miért tűnt el a csapat általában jó versenytempója a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon.
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali felszólította technikai szakembereit, hogy vizsgálják ki, miért tűnt el a csapat általában jó versenytempója a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon.
Az olasz alakulat általában jobban teljesít a versenyen, mint az időmérőn, és eddig azt hangoztatta, hogy a rajthelyezésein kell javítania ahhoz, hogy harcban maradhasson a vb-címért.
Igen ám, de a Hungaroringen sehol nem volt a Ferrari a versenyen a többiekhez képest, amit mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy Fernando Alonso csak az ötödik helyen végzett.
Egyesek azt gondolják, hogy a Pirelli új abroncsai sokkal kedvezőtlenebbül hatottak az F138-as kódszámot viselő modellre, mint az ellenfelekéire, így Domenicali szerint minden eddiginél fontosabb, hogy a következő futamig megtudják, miért esett vissza versenytempójuk.
„Úgy látszik, hogy talajt vesztettünk a versenyen” – mondta a szakember. „Az eddigi versenyeken mindig nagyon jó volt a tempónk, azonban ezen a versenyen itt Magyarországon, egyik gumikeveréken sem voltunk ott, ahol lenni szerettünk volna.”
„Meg kell tudnunk, hogy ennek köze van-e az új gumikhoz, és ha igen, akkor miként reagáljunk erre, mert ez a struktúra lesz az, amivel a szezon végéig versenyeznünk kell. Nagyon komolyan kell vennünk ezt, és mélyreható vizsgálatot kell végeznünk.”
„Emellett a Mercedes úgy tűnik, hogy megoldotta mindazon problémáit a gumikkal, amikkel az első versenyeken nagyon komolyan szenvedett.”
A Ferrarinak emellett fejlesztési programját is sínre kell tennie, hiszen a Brit- és a Német Nagydíjon bemutatott újításai sem hozták meg a várt sikert, így a Magyar Nagydíjon vissza kellett térnie a régebbi elemekhez, így szinte azzal az autóval álltak rajthoz hazánkban, amivel a Spanyol Nagydíjon futottak még májusban.
Domenicali szerint mielőbb megoldást kell találniuk szélcsatorna problémáikra, ám ennek ellenére vannak pozitívumok a nyári szünetet megkezdve.
„Azt követően, hogy két nagyon jó versenyünk volt Németországban és Silverstone-ban, sikerült javítani az autó időmérős teljesítményén Magyarországon, de sajnos a versenyen gyengébben teljesítettünk” – magyarázta.
„A programunkat elvégeztük, hogy készen álljunk Spára, és bízom abban, hogy minden rendben lesz. Semmi okunk nincs arra, hogy negatív érzéseink legyenek. Arra számítok, hogy a technikai csapat megfelelően reagálja le a történteket, és csak ez számít.”