A Ferrari egy hónap alatt elkészülhet új autójával - F1VILÁG.HU

A Ferrari egy hónap alatt elkészülhet új autójával

HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az olaszok csapatvezetője, Stefano Domenicali úgy gondolja, ha minden a tervek szerint halad, már az európai szezon első állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra elkészülnek az új diffúzorral, amitől előrelépést remélnek.

Az olaszok csapatvezetője, Stefano Domenicali úgy gondolja, ha minden a tervek szerint halad, már az európai szezon első állomásának helyet adó Spanyol Nagydíjra elkészülnek az új diffúzorral, amitől előrelépést remélnek.

Azt követően, hogy a Fellebbviteli Bíróság szabályosnak minősítette a vitatott elemet, többi riválisával egyetemben, a Ferrari is arra kényszerül, hogy áttervezze idei autóját, mert csak így tudja felvenni a versenyt a trükkös elrendezést már a szezon eleje óta használó csapatokkal.

Domenicali elmondta, hogy már gőzerővel dolgoznak az új elem fejlesztésén, ami legkorábban – és terveik szerint – már a május 10-én megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon debütálhat.

“Természetesen időbe fog telni, mert ahogy azt már mondtuk, az autó egy igen jelentős területét érinti a módosítás. Azzal, hogy át kell alakítanunk a diffúzort, teljesen újra kell tervezni az autó hátsó részét ” – mondta a szakember.

“Ha jól dolgozunk, akkor készen lehetünk (az új elemmel), mikor visszatérünk Európába Spanyolországban. Ez a célunk. Hogy mennyibe fog kerülni? Rengeteg pénzbe. Sokat kell dolgoznunk a szélcsatornában, és le kell gyártanunk az autó új hátsó részét.”

Domenicali azt is elmondta, hogy nem csak a diffúzor miatt vannak hátrányban, hanem azért is, mert az utolsó versenyig harcban voltak a bajnoki címért a tavalyi évben, így csak relatíve későn tudtak teljes erőbedobással az idei autóra koncentrálni.

“Ketté kell választanunk a két dolgot. Az egy dolog, hogy a diffúzor miatt komoly hátrányban vagyunk, de azt is láthatjuk, hogy azok a csapatok, akiknek több idejük volt a fejlesztésekre, jobban teljesítenek. Azonban a diffúzor használata hatalmas előnyt jelent” – magyarázta a csapatvezető.

“Az első két versenyen nem szerepeltünk túl fényesen, és a megbízhatóságunk sem volt jó, vétettünk hibákat, ami nem vall ránk. Éppen ezért nagyon keményen kell dolgoznunk azért, hogy megfelelően reagáljuk le a helyzetet.”

Domenicali tisztában van azzal, hogy hiába kerültek új fejlesztések autóikba, nagyon nehéz lesz számukra a következő néhány verseny, hiszen “diffúzoros” ellenfeleik jócskán előttük járnak.

“Nagyon nehéz helyzetben vagyunk” – mondta. “Arra számítok, hogy Ross (Brawn) autói, a Williams, és a Toyota jócskán elhúznak majd a többiektől. Megpróbáljuk mielőbb befogni őket, azonban minél tovább húzzuk, annál több pontot tudnak szeretni.”

Hirdetés

“Nem azt mondom, hogy már feladtuk, mert ez nem vallana ránk, azonban nagyon keményen kell dolgoznunk. Viszont egészen addig harcolni fogunk, amíg matematikai esélyünk lesz a világbajnoki cím megszerzésére.”

A Ferrari csapatfőnöke összeesküvést sejt?

Arra a kérdésre, hogy mit szól a Fellebbviteli Bíróság szerdai döntéséhez, a szakember a következőkkel felelt: “Mindenekelőtt arra várok, hogy megtudjam, mi vezérelte a döntést, mert ez nagyon érdekes számomra. Már alig várom.”

“A meghallgatáson jelenlévők – mert én nem voltam ott – megérzése az volt, hogy a döntést már jó előre meghozták. Lement a meghallgatás, a bírók elmentek, aztán már másnap reggel kihirdették az ítéletet. Ez elég furcsa, de ahogy azt már mondtam, szeretném már látni, hogy mi vezérelte őket döntésükben.”

“Többet nem szabad előfordulnia ilyennek. Ezeket a dolgokat a szezon előtt kell lerendezni. Ebből az esetből tanulnia kell a Forma-1-nek” – folytatta Domenicali, aki azt is elhintette, hogy az eset kis híján a FOTA (forma-1-es csapatok szövetsége) széthullásához vezetett.

“Hatalmas volt a feszültség, és annak is megvolt az esélye, hogy szétbomlik a FOTA, ami nem jó dolog, mert a szövetség nagyon fontos a Forma-1 jövője szempontjából. Szerintem ezeket a dolgokat a jövő héten meg fogjuk beszélni és le fogjuk tisztázni Bahreinben.”

Egyesekben az is felmerült, hogy az FIA azért nem akarta korábban megoldani a diffúzor-ügyet, mert abban reménykedett, hogy ezzel felbomlaszthatja a csapatok szövetségét, amely az elmúlt időben eddig még soha nem látott egyetértésben dolgozott, és egyre nagyobb erőt képviselt, ami szúrhatta az irányító testület szemét.

Domenicali azonban nem gondolja, hogy ez így lenne: “Nem akarom ezt mondani. Inkább azt mondom, hogy ez egy olyan dolog volt, ami nagyon nehéz helyzetbe sodorta a csapatokat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!